Sistemul drop-shipping, factura din colet

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Aceia dintre voi care lucrati in sistem drop-shipping, cum introduceti factura contravalorii produselor comandate in colet? Platiti furnizorului in plus pentru manipulare? Platiti contravaloarea produselor in avans sau la termen?

Deschis 0
Contractele cu furnizorii Organizare magazin online Gabriel 9 ani 8 raspuns 2818 vizualizari 0

Răspunsuri ( 8 )

  1. Salut Gabriel,

    Pe international se practica:
    – Factura in format PDF in email
    – Contravaloarea produselor se poate face la comanda sau termen in functie de intelegerea cu magazinul care le trimite. La termen este ma usor ca aduni comenzile, scazi retururile si faci un singur transfer (un singur comision) pentru mai multe comenzi
    – IMPORTANT – specifica in factura ca retururile sefac numai cu RMA (Return merchandise authorization) In felul asta ai o sansa sa vorbesti cu clientul si sa incerci salvezi vanzarea. EX: cumpara un tricou XL si din greseala primeste un M. COntra unui discount de 15-20% poate il tine sa il faca cadou si mai cumpara unul marimea potrivita. Pare improbabil dar clientii accepta destul de bine astfel de propuneri 🙂

    Sper sa te ajute.

    E

  2. Plata produselor la termen, din pacate, nu accepta nicun furnizor.

    Interesanta abordare privind returnarea produselor, insa poti face asta doar daca clientul contacteaza magazinul. Daca a trimis coletul cu produse, atunci nu ramane decat sa rambursezi suma platita de client.

    Ce faci daca sunt mai multe produse de la mai multi furnizori? Cum introduci produsele in acelasi colet?

  3. Salut Gabriel,

    1) Magazinele nu accepta plata la termen pentru ca, in majoritatea situatiilor, le este frica de frauda si nu vor sa piarda timpul prin sali de judecata se recupereze cate mii de lei. Ceeace mi se pare correct, si eu as face la fel daca as avea produsele.

    In schimb, cand ai deja cateva luni de parteneriat cu un magazin si trimiti comenzi intr-un volum resonabil, poti negocia o plata la termen. Furnizorul te cunoaste deja, ai un istoric pozitiv cu plati la zi, nu ai creeat probleme, asiguri suportul la clienti … etc. Are incredere in tine si iti poate aproba plata la termen. In acelasi timp, ai si avantajul ca fiind un “client perfect” nu o sa vrea sa te piarda, si o sa ii fie mai usor sa iti faca concesii ca sa ramai in parteneriat. Cu cat vinzi mai mult, cu atat o sa-ti fie mai usor sa iti negociezi termenii tai pentru ca furnizorul nu o sa vrea sa te piarda. In genul asta de relatie furnizorul are la fel de multa nevoie de tine, pe cat ai tu de el 🙂

    2) RE: “Daca a trimis coletul cu produse, atunci nu ramane decat sa rambursezi suma platita de client.”:
    – Daca e cu plata ramburs si refuza comanda nu pre ai ce face
    – Daca accepta comanda si vrea retur dupa 3 zile trebuie sa te contacteze. Pentru asta rogi furnizorul sa introduca in pachet un A4 tipizat cu instructiuni in care explici ce si cum. Daca il trimite inapoi direct, nu e grav, ii dai banii inapoi si gata. Pe tine te intereseaza sa salvezi cat mai multe vanzari. Daca ai 10 retururi, doar 6 te contacteaza pentru RMA si din 6 salvezi 3 … ai o rata de winback de 30%. Sunt bani in plus pe care ii tii in buzunar cu efort minim. Si o comanda daca salvezi pe luna ESTE SUPER! 🙂
    Nu trebuie sa o vezi ca 70% din retururi le-am pierdut ca nu m-a contactat (sau alt motiv) ci trebuie sa o vezi ca 30% din retururi le-am castigat 🙂

    3) “Ce faci daca sunt mai multe produse de la mai multi furnizori? Cum introduci produsele in acelasi colet?” – Cel mai simplu este sa trimiti produsele in pachete diferite. Daca clientul comanda 5 produse de la 2 magazine, va primi 2 pachete, cate unul de la fiecare magazin. Este in regula si se justifica simplu “Pentru a ne asigura ca beneficiati de cele mai ieftine preturi de transport folosim mai multe servicii de curierat si exista posibilitatea ca obiectele comandate sa fie livrate in pachete diferite”. Clientii inteleg si accepta de obicei cam ORICE, atata timp cat sunt avizati de la inceput si nu le sunt inselate asteptarile:).

    Sper sa te ajute.
    E

  4. Buna seara!Imi cer scuze ca intervin dar am o ,,mare” nedumerire cum pot face ca in momentul in care un client comanda 10 produse de la 4 furnizori diferiti sa mai fie profitabil atat ptr client cat si pentru mine in urma platii transportului?O sa fie nevoie sa platesc 4 transporturi diferite?Exista vreo alta solutie?Este mai avantajos sa lucrez cu firmele de curierat ale furnizorilor ?Ce imi puteti recomanda?

    Va multumesc!
    Batrinu Valentin

  5. Nu stiu cat de bine este sa lucrezi cu firmele de curierat ale furizorilor, ce o sa faci atunci cand ai ramburs?
    Din puctul meu de vedere drop-shipping = furnizorul livreaza in numele tau prin curierul tau.
    Si DA o sa fie nevoie sa platesti 4 transporturi diferite, deci trebuie sa gasesti un curier ieftin sau sa negociezi cu firmele de curierat un pret ffff bun. Eu lucrez cu 2-3 furnizori in acest sistem iar la unii dintre ei daca comanda mea depaseste 100 lei am transport gratuit si am pus pe site ca anumite produse pot fi livrate in 48 ore (ajung produsele la mine in maxim 12-24 ore iar eu le trimit catre client fara sa mai fiu nevoit sa platesc 3-4 transporturi) si sincer nu am avut probleme cu , clientii.
    Tu iei decizia.

  6. Multumesc mult domnule Adrian!Se poate sa imi lasati un mail sau ceva pentru a vb mai multe detalii pe viitor ?Momentan sunt in proces de informare!Multumesc!

  7. Salut!
    Nu stiu daca mai urmareste cineva topicul asta, dar fac de putin timp dropshiping cu produse din china, vandute in diferite tari.

    Vreau sa o fac legal, pentru ca altfel nu am cum sa justific banii primiti de la paypal.

    Observ ca un imm plateste doar 3% din venituri, ceea ce e foarte putin(este mai mic decat comisionul paypal)

    Face cineva chestia asta legal in Romania?
    Taiati factura, lucrati prin paypal, cum inregistrati cheltuielile daca faceti cumparaturile de pe site-uri gen aliexpress, de unde nu primesti facturi?
    Ce cod caen aveti?

    Va multumesc! Sper sa ma ajute cineva pentru ca sunt total in ceata si nici nu stiu daca sunt multi contabili care stiu ce e dropshipping si ce trebuie facut

Lasă un răspuns

Browse