Sa o iau de la-nceput? Un magazin online “carpit” de 3 ori sau un magazin online nou?

Intrebare

Povestea este scurta, am facut un magazin online fara sa stiu macar ce presupune.

Mi s-a facut un magazin online, fara sa aleg platforma, design, ….nimic. SEO? pfff Cuvantul era lipsit nu numai din vocabularul meu ci si a celor care-mi administrau site-ul (la-nceput).

Pe masura ce am invatat am facut modificari in site. Deja de 3 ori. Desi de a 2-a oara stiam deja ce-mi doresc.

Acum cand l-am refacut, a3-a oara tot nu-mi place! Are atat de multe sincope. As mai putea sa-l mai carpesc, cu toate astea nu cred sa ajunga acolo unde eu visam: informatia concentrata, fara sa , “alergi” prin site sa obtii ceea ce vrei…

Voi ce a-ti face? L-ati reface integral, eventual pe alta platforma sau l-ati carpi in continuare in speranta ca la un moment dat …..uraaa….. am reusit! 🙂

Am aceste dubii in urma a tot ceea ce am citit aici pe Ecompedia si in grupurile specializate!

P.S Sa nu uitam ca asta presupune, din nou, o gramada de bani…dar,  probabil, feedback-ul va fi pe masura.

Topic deschis 0
Alegerea platformei Culic Alina 4 years 16 raspunsuri 91 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 16 )

  1. Dacă de unde-l iei se rupe, e mai bine să-l refaci, decât să-l cârpești. Cârpelile sunt generatoare de erori – cu alte cuvinte, repari într-o parte, apare ceva în altă parte și tot așa, mai ales dacă platforma inițială e prost gândită și la fel de prost făcută. Dar nu-l refaci “la ochi”, ci în baza unui proiect bine gândit, ceea ce înseamnă timp dedicat doar pentru asta. Și, cum de data asta faci o investiție, nu o încercare, da, va costa destul de mult. Important nu este costul în sine, ci eficiența de după lansarea noii platforme.

    Succes!

  2. Buna ziua dna Alina Orel,

    este open source – open cart. Si da nemultumirile mele sunt la nivel de design si structura. Desi am lucrat la el chiar de curand, l-am adus la ultima versiune, am pus alta tema tot mai sunt foarte multe lucruri care le vreau in pagina de produs, de exemplu….in prima pagina etc

  3. Răspunsul la problema ta sta în analiza. Trebuie sa ceri o cotație de preț de la un programator pentru toate modificările care le dorești și o alta cotație pentru un site de la zero. Din experienta orice site nou necesita corectii, deci tot mai cheltui pe lângă bugetul inițial. Lucrul cel mai important este sa știi bine de la început cum vrei sa arate și ce funcționalități sa aibă.

  4. De ce ai plati realizarea unui magazin online daca nu stii despre ce este vorba in aceasta industrie?

    Trebuia, inainte de a incepe afacerea, sa fi lucrat in cadrul unui magazin, cel putin ca personal de curatenie, in felul acesta ai fi aflat in detaliu informatii referitoare la comertul electronic si ai fi ajuns la o concluzie daca se potriveste domeniul asta cu interesele tale. Mai mult, probabil, ar fi fost o oportunitatea de a realiza o afacere in alt domeniu sau a realiza o colaborare cu o alta persoana din interior.

  5. Gabriel, nimeni nu se naște învățat iar când începi, treci prin toate, mai ușor sau mai greu. Unii pot începe o afacere pentru un venit suplimentar și nu pot sa se angajeze în domeniu. Totodată, șansa să te angajezi într-o firma care să funcționeze pe aceeași platforma pe care să ți-o permiți financiar este foarte mica. În altă ordine de idei problema cu care se confrunta este de ordin tehnic și nu comercial.
    Alina are nevoie de sfaturi constructive și nu de mustrări. Inițiativa trebuie încurajată și sprijinită.

  6. Marius, eu am vorbit de minima experienta. Conform declaratiei, ea are probleme atat de natura financiara cat si de know-how.

    Ar fi putut sa inceapa sa vanda diverse lucruri pe eBay, Mercador sau Okazii, si in felul acesta capata o minima experienta in domeniul online. Asta ar fi fost un venit suplimentar si o experienta in domeniu.

    Eu n-am propus sa se angajeze la un magazin online pentru a castiga bani, ci pentru a invata. Ca personal de curatenie nu esti platit corespunzator, insa la sfarsitul programului ar fi putut intreba colegii lucruri concrete referitoare la comertul online.

  7. Dintre raspunsurile de aici, venite din partea comunitatii imi plac doua-trei, care rezoneaza cu ceea ce cred eu.

    Asa cum spune Bogdan mai sus, unul dintre punctele cheie este analiza situatiei. Pentru asta insa inseamna sa stii ceea ce vrei, si bine. Sa stii unde vrei sa ajungi, sa ai putina experienta in domeniu astfel incat sa poti avea un dialog constructiv cu echipa de programare.

    Asa cum spune mai sus Gabriel ai nevoie de experienta, si nu e musai sa fii lucrat intr-un magazin online. Experienta o poti capata si altfel. Poate ca ai sarit la un moment dat peste o perioada esentiala in lansarea unui magazin online, aceea de documentare, de invatare, despre nisa, despre produs, despre metodele de marketing online. Nimeni nu se naste invatat, cred ca e cineva care spune si asta (da, e Marius), insa educatia ajuta extraordinar de mult, si eu apreciez curajul tau de a pune intrebarea aici pe site. Ai ales sa inveti cu ce se mananca acest marketing online. Va urma un proces mai lung sau mai scurt de invatare. Dupa care vei stii ce sa ceri.

    Si nu in ultimul rand apreciez pragmatismul colegului Alin, de la evohoreca, si care a propus un lucru extrem de simplu. Trebuie sa incerci la un moment dat platforma respectiva sa vezi ce usor este sa administrezi un magazin online. E adevarat ca nu ai un design customizat, dar vei putea vinde fara erori majore de usability. Merita sa dai o sansa acelei platforme.

    Ce as face eu in locul tau? As lua langa mine pe cineva care stie, care a mai trecut prin asa ceva, care stie sa vorbeasca cu programatorii, stie ce sa le ceara sau sa ia decizia de schimbare a platformei sau de carpire a celei existente.

    Parte din riscul unei greseli pe care te temi sa o faci, pe buna dreptate, poate fi preluat de aceasta persoana. Nu stiu cati dintre voi stiu asta, insa intotdeauna este bine sa te inconjori de persoane mai destepte decat tine, si de ce nu, mai bune.

    Felicitari pentru curajul de a pune intrebarea, stiu ca de fapt nu ti-am raspuns in mod direct la intrebare, nici nu as fi putut fara sa fac o analiza in prealabil, dar sper sa iti fi deschis o cu totul alta perspectiva.

    Si ca sa raspund la intrebare, stiind ce imi doresc de la functiile magazinului, stiind unde sunt acum, stiind cat ma costa sa carpesc site-ul actual, stiind cat ma costa unul nou, as lua o decizie informat. Si m-as gandi cel mai mult la timpul necesar uneia dintre solutii, mai mult decat la banii investiti.

  8. Bună.
    O dilemă cu care m-am însoțit zi de zi un an întreg.
    Și la final am ales să o luăm de la 0(zero).
    Nu uita că orice ai alege azi, mâine (poate peste 6 luni sau poate un an) va avea nevoie de ceva nou (după trend sau poate după tehnologie).
    Eu sunt convins ca la anu’ pe vremea asta magazinul meu nu v-a arata exact la fel ca azi și sigur va fi mult mai “conversion-frendly”.
    ShopmaniaBiz? Vrei sa fi la fel sau vrei sa te diferențiezi. E munca și la pus produse.
    Îți recomand un nou început dar consideră-l un maraton pe termen nedeterminat.

    Succese.

    Orlando

  9. Teoretic ar trebui sa-ti oferi raspunsuri singura, daca ai deja experienta.

    Ai nevoie de o solutie performanta care sa-ti permita modificari si update. Design-ul unui magazin se schimba anual, nu complet, dar partial. Lunar se schimba diverse elemente pentru optimizarea conversiilor, etc. Deci ai nevoie de o solutie performanta care sa-ti ofere stabiliate multi ani, nu sa o schimbi an de an.

    Stii ce vrei acum, cere oferte, verifica platformele (sunt cateva), testeaza si plateste pentru ceea ce-ti doresti.

    Open-source obligatoriu, ca sa nu depinzi de nimeni si design personalizat. Acces complet la elementele de design si cod.

  10. Va multumesc tuturor pentru raspunsuri! 🙂 Sa auzim numai de bine!

  11. Cumpara un template profesional pentru ultima versiune de OpenCart. Instalezi OpenCart apoi template-ul. Daca ceva nu merge cu template-ul…primesti suport gratuit de pe site ul de unde ai cumparat template-ul. Sunt cateva doar care au template-uri premium si care si ofera cu adevarat suport tehnic adevarat pentru temele cumparate de la ei. Succes !

  12. Este relativ OK ca design site-ul pe care il ai acum ( din umila mea experienta de proprietara de magazin online profitabil, vechi de un an )
    Daca nu esti multumita de vanzari, sa stii ca atata timp cat ai un proces de comanda care functioneaza, nu site-ul e problema, ci mixul de marketing ( produs, pret, plasament ) Incepe cu o lectura a lui Kotler. Ai fost sfatuita corect in legatura cu platforma Shopmania. Daca produsul e vandabil, se vinde foarte bine si pe Shopmania. Nu-ti recomand sa iei sfaturi de la persoane care vor sa-ti vanda ceva

  13. Numele este greu de retinut. Nu am inteles de ce multe magazine isi pun denumirea conform domeniului de piata ales.

    Nu ai filtre, pret, culoare, marime, promotie.

    Pagina de cos nu functioneaza corespunzator. Cos intr-un singur pas si cu produsele vizibile la apasarea butonului Finalizeaza comanda.

  14. Multumesc dna Sabina! 🙂

  15. Dle Gabriel, numele magazinului a fost ales in functie de piata la care ne adresam, adica intregii familii, conceptul site-ului este de a avea produse de o calitate superioara, in proportie de 60% unicat, producatori si designeri romani. Avand in vedere ca paleta este asa larga, nu puteam sa punem rochii-unicat, pantofi piele, etc etc. A trecut moda cu cuvant cheie in denumirea magazinului. La cos se lucreaza, la filtre se lucreaza, la unele modificari de design se lucreaza.
    Daca aveti alte sugestii cu mare drag. Multumesc

  16. Acum am realizat (tarziu) si eu despre ce magazin este vorba. Poate par rautacios, dar chiar nu inteleg ideea de “o gramada de bani”. Ai o solutie ecommerce free cu o thema de 45 usd, iar asta inseamna o gramada de bani?

    Raspunsul este : alt site, fara discutie. Investitia este atat de mica incat poti sa schimbi site-ul an de an, daca tu consideri ca site-ul este o thema. Sunt theme destule pe themeforest: http://themeforest.net/category/ecommerce/opencart (de unde ai cumparat si thema actuala), asa ca nu cred ca o thema de 50 usd este problema.

    Important pentru o thema responsive este sa “stie” si 1024×768. Thema este responsive si functioneaza ok si pe 1024 http://www.templatemela.com/demo/OPC070162 , dar se pare ca ai umblat la cod si acum nu mai functioneaza corect. Cred ca arata mult mai bine thema default, fata de cum arata site-ul tau acum (dupa modificari).

    Nici mie nu-mi place numele domeniului, cu siguranta nu cred ca este brandabil, mai ales ca asta iti doresti. Cu sau fara “my”, fashionizer este greu de memorat si tastat.

    Se presupune ca ai experienta acum, mai ales ca ai specificat in primul post ca ai deja experienta cu 3 modificari. Ar trebui sa ai experienta cu limitarile platformei opencart, themele existente si mai ales sa stii exact ce-ti doresti.

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.