Romania: provocarile digitalizarii in banking (studiu)
Valoria Business Solutions a facut publice rezultatele studiului „Barometrul digitalizarii 2017”, despre perceptia managerilor cu privire la impactul digitalizarii asupra companiilor din Romania. Chestionarul, la care s-au primit 339 de raspunsuri, a fost realizat in perioada februarie – aprilie 2017. Prezenta la emisiunea marca wall-street.ro „Profesionistii in Banking”, Elena Badea (foto, managing partner Valoria) a explicat care sunt principalele bariere in calea digitalizarii autohtone a bancilor:
- Generatia Y nu suporta bancile – conform millennialdisruptionindex.com, bankingul va fi industria americana cel mai grav afectata de tineri, dintre care 71% ar prefera sa mearga la dentist decat sa stea de vorba cu un consilier bancar, 33% cred ca in 5 ani nu vor avea nevoie de banci, iar 73%% ar fi mai interesati de noi solutii bancare de la Google, Apple, Amazon ori PayPal decat de la bancile traditionale
- 21% dintre bancherii (si 55% dintre toti respondentii) participanti la studiul autohton marca Valoria spun ca digitalizarea merge intr-un ritm mai lent pentru ca nu au consumatori digitali – indicele Digital Economy and Society plaseaza Romania pe ultimul loc in ceea ce priveste competitivitatea digitala, doar 26% din forta de munca autohtona avand competente digitale peste cele de baza
- in urmatorii 3 ani, 50% dintre bancile chestionate de Valoria considera ca digitalizarea va duce la o crestere mica a marjei de profit, de doar 1 – 5%; 25% vad o crestere a marjei de profit cu 10 – 20%, iar restul de 25% vad o crestere cu 5 – 10%
- in urmatorii 3 ani, 50% dintre banci estimeaza ca digitalizarea va duce la o crestere a incasarilor cu 10 – 20%; 25% cred ca vom vorbi doar de 5 – 10% crestere
Leave a reply