Profitul Amazon a crescut in Q4 2016, a saptea oara la rand
Vesti bune pentru Amazon.com Inc.! Compania a anuntat recent o crestere de 55% a profitului din Q4 2016 (octombrie – decembrie), cifra totala fiind de 749 milioane $ (adica 1,54 $/actiune), de la 482 milioane $ (adica 1 $/actiune) in aceeasi perioada a anului anterior, citim pe news.morningstar.com.
Acesta a fost al saptelea trimestru profitabil pentru gigantul online cu sediul la Seattle, ale carui vanzari totale au atins cifra de 43,74 miliarde $ (fata de 35,75 miliarde $, in acelasi trimestru din 2015). Vanzarile totale au fost mai mari decat astima compania, dar mai mici decat estimau analistii luati la intrebari de Thomson Reuters, care se asteptau la 44,68 miliarde $.
Retailerul online a avut succes mai ales de Sarbatori, cand (conform Slice Intelligence) a atras aproape 40% din totalul de vanzari online; pe locul doi, dar la mare distanta, s-a plasat Best Buy Co. (cu aproape 4% din market share-ul e-commerce). Asta si datorita reducerilor de pret, si datorita ofertei de livrare gratuita a comenzilor, in 2 ore, pentru membrii Prime Now, pana la ora 00:00, in Ajun de Craciun. Ceea ce a contribuit la cresterea costurilor de livrare pentru companie cu 35% in acelasi Q4 (adica Amazon a cheltuit 5,63 miliarde $).
In Decembrie, profitabilitatea a fost ajutata si de divizia de cloud Amazon Web Services, ale carei venituri de operare au crescut la 926 milioane $ (de la 580 milioane $) si ale carei vanzari s-au majorat cu 47% (atingand 3,54 miliarde $). CEO-ul Jeff Bezos se astepta ca AWS sa atinga vanzari totale de 10 miliarde $ in 2016, tinta depasita, cu un total de 12,22 miliarde $.
Analistii spun ca succesul Amazon este un semnal de alarma in industria de retail, unde brand-uri traditionale ca Macy’s Inc. si Kohl’s Corp. au tras linie si nu prea au avut ce aduna, anuntand vanzari dezamagitoare.
Leave a reply