Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Monetizarea publicului: Google, mai tare ca Facebook

Google Facebook

Conform unei cercetari recente marca Zenith („Top Thirty Global Media Owners”), Google detine 15% din piata mondiala a veniturilor din publicitate mediatica. Facebook se plaseaza pe locul doi in clasament, cu doar 5% din banii cheltuiti pe reclame, la nivel mondial. Aceste 20 de procente sunt aproape de doua ori mai mari fata de acum 5 ani, cand ambele companii insumau 11%. Din 2012 si  pana astazi, Google si Facebook au adunat aproape doua treimi (64%) din procentul cu care au crescut veniturile din publicitate mediatica la nivel global, scrie marketingcharts.com. TV-ul ramane insa, in continuare, liderul pietei mondiale de advertising.

Motivul pentru care ambele companii amintite stau atat de bine este, conform estimarilor Ampere Analysis, faptul ca isi monetizeaza publicul mai bine decat alte companii online. In Q4 2016, Google a castigat 6,70 $/utilizator activ lunar, din reclame pe site-urile sale (cifra mai mare cu 70 de centi fata de acceasi perioada din 2015). Si nu se plaseaza mult in spatele TV-ului, unde cifra e de 10,40$/utilizator activ lunar, in acelasi trimestru.

Facebook nu e prea mult in urma Google si creste mai accelerat decat rivalul sau: 4,70$/ utilizator activ lunar din venituri publicitare, in Q4 2016 (cifra aproape dubla fata de Q1 2015, cand era de doar 2,30$).

Alte cifre din studiul Ampere indica urmatoarele:

  • in SUA, venitul mediu/utilizator al Facebook a crescut de la 3,30$/trimestru in 2012 la aproape 20$/trimestru in 2016 (adica de la 7% in 2012, la 40% in 2016)
  • in Europa, venitul mediu/utilizator al Facebook a crescut de la 1,45$/trimestru in 2012 la 5,86$/trimestru in 2016 (adica de la 14% in 2012, la 53% in 2016)
  • Twitter se chinuie sa isi creasca venitul pe cap de utilizator activ lunar, acesta ramanand relativ stabil, in jurul cifrei de 2$, in Q4 2016
  • Snapchat a inceput sa isi monetizeze mai agresiv utilizatorii, veniturile pe cap de utilizator activ lunar crescandu-i de la 0$/trimestru la 0,70$/trimestru in mai putin de doi ani

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply