Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

MerchantPro: piata e-commerce locala a crescut cu 12% YoY, in Q2 2024


O analiza realizata de MerchantPro (pe datele magazinelor online active pe platforma proprie) arata o crestere a vanzarilor cu peste 9%, in prima jumatate a lui 2024, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.

Platforma locala de solutii Saas pentru e-Commerce anunta, intr-un comunicat de presa, ca dinamica pozitiva se datoreaza in principal evolutiei din al doilea trimestru (aprilie-iunie 2024), cand s-a inregistrat o crestere a vanzarilor de 12%. Numarul comenzilor a crescut cu 6,71% YoY, iar valoarea medie a acestora a inregistrat o crestere de aproape 5% (pana la 54 €).

„Revenirea la cresteri de peste zece procente in trimestrul al doilea reflecta o dinamica promitatoare pentru piata de comert electronic in 2024. Pe de-o parte cumparatorii s-au mai relaxat privind perspectivele de recesiune si sunt mai dispusi sa cheltuie online, iar pe de alta parte, comerciantii au inceput sa se adapteze la schimbarile pietei si sa-si sustina cresterile prin diverse strategii precum internationalizare, extindere omnichannel, programe de fidelizare complexe si investitii in optimizare experientei clientilor in magazinul online”, transmite Arthur Radulescu (foto, CEO MerchantPro).

In primul semestru al anului, fata de aceeasi perioada a anului precedent, cea mai mare crestere in numarul de comenzi a fost inregistrata pe segmentul Farmaceutice si Ingrijire personala (+20%). Vanzarile au crescut cu peste 30% YoY. Daca numarul comenzilor de Articole sportive si Electronice s-a mentinut stabil, domeniile Fashion si Home&Deco au inregistrat o usoara contractie. Pe segmentul Articole copii, veniturile au crescut cu peste 8%, in timp ce numarul comenzilor s-a mentinut constant, cresterea fiind sustinuta de dinamica valorii medii a comenzii.

MerchantPro transmite ca piata e-commerce din Romania continua sa creasca, alimentata de accesul la digitalizare si de cresterea veniturilor populatiei tinere si nativilor digitali, dar comertul electronic a ajuns la varsta maturitatii. Cresterile de la an la an sunt moderate, iar concurenta se intensifica permanent, in special din cauza concurentilor internationali puternici, (branduri din UE sau jucatori ca Shein sau Temu, a caror ascensiune este accelerata la nivel global).

„Ultimii 4 ani au fost foarte interesanti (…). Daca pandemia a dus la crearea a cateva sute de magazine online noi doar pe platforma noastra si tot segmentul e-commerce a inregistrat cresteri exponentiale, incepand cu 2023, cresterea a fost mult temperata, cum era si firesc. Acest lucru a generat interes pentru consolidarea infrastructurii existente si pentru optimizarea proceselor. Astazi avem o piata matura, in care comerciantii pun accent pe imbunatatirea eficientei operationale si pe optimizarea experientei de cumparare pentru clienti. In consecinta, cresterile sunt temperate, dar stabile, iar perspectivele de dinamica pozitiva sustenabila pe termen lung sunt promitatoare”, spune Arthur Radulescu.

In acest context, tendintele care marcheaza prima jumatate anului 2024 sunt legate de investitiile comerciantilor in solutii de automatizare si AI (pentru a reduce interventia umana, a creste productivitatea si a minimiza erorile, a personaliza experienta de cumparare, a oferi asistenta prin chatboti sau a face traduceri automate).

Leave a reply