Google nu mai renunta la cookie-urile terte, in Chrome
La 4 ani dupa ce a transmis ca va elimina cookie-urile third-party pe care se bazeaza advertiserii, din browser-ul sau (Chrome), Google s-a razgandit. Anthony Chavez (VP Privacy Sandbox) a anuntat, intr-o postare de blog, ca „in loc sa renuntam la cookie-urile terte, vom introduce o noua experienta in Chrome, care sa le permita oamenilor sa faca o alegere informata, aplicata pe parcursul navigarii lor online, pe care ar putea sa o modifice oricand. Discutam aceasta noua cale cu autoritatile de reglementare si vom anunta industria pe masura ce vom implementa totul”. Cu alte cuvinte, utilizatorii vor putea permite utilizarea acestor cookie-uri sau nu, in timpul browsing-ului online.
Cookie-urile sunt fragmente de cod care permit advertiserilor sa inregistreze activitatea digitala a consumatorilor, pentru a le afisa apoi reclame targetate. Privacy Sandbox a fost anuntat de Google ca inlocuitorul cookie-urilor terte. In ianuarie 2024, acestea au fost eliminate pentru 1% dintre utilizatorii Chrome (in jur de 30 de milioane de persoane), pentru a testa idea. Si aproape imediat s-a constatat ca utilizatorii „uncookied” valoreaza cu 30% mai putin decat ceilalti, pentru ca advertiserii nu stiu atat de multe despre ei, deci nu-i pot targeta corspunzator.
6 luni mai tarziu, situatia nu prea s-a schimbat: vocile din industrie spun ca Privacy Sandbox nu este gata de lansare si ca va schimba complet publicitatea contemporana, pentru ca este un instrument puternic, pe care marketerii nu stiu sa-l foloseasca corect. La final de iunie, compania ad-tech Criteo transmitea, in urma unui test pe aproape 18.000 de advertiseri si 1.200 de publisheri, cu 100 de milioane de impresii/saptamana, ca acestia din urma ar pierde – in medie – 60% dintre venituri, daca acestecookie-uri din Google Chrome ar fi inlocuite de Privacy Sandbox.
Leave a reply