Magazin online cu vinuri

Intrebare

Buna ziua,

doresc sa deschid un magazin online cu vinuri, insa nu prea am experienta in e-commerce.
care ar fi punctele principale de care trebuie sa am grija ca un astfel de magazin sa functioneze?

multumesc,

Topic deschis 0
Planul de afaceri Mihai 5 years 4 raspunsuri 29 vizualizari Senior 0

Raspunsuri ( 4 )

  1. Hint: un search pe ECOMpedia despre – “cum imi fac un magazin online” sau “de unde incep”.

    Vezi linkul acesta: https://ecompedia.ro/tag-uri/cum-imi-fac-magazin-online

  2. Depinde ce înțelegi prin “să funcționeze”. Dacă te referi la funcționarea propriu-zisă a site-ului, orice platformă de e-commerce e potrivită – toate funcționează. În schimb, este foarte important să te gândești la cum anume vrei să funcționeze și ce vrei să obții de la ea.

    Analizează-ți așadar afacerea și gândește-te bine ce nevoi și / sau probleme specifice pot apărea. Din experiența mea cu site-urile de vinuri, atât ca site-uri simple, de prezentare, cât și ca site-uri de e-commerce, extrem de importantă este atmosfera site-ului. Vinul, după cum probabil știi, este o marfă cu încărcătură emoțională – oamenii beau un pahar de vin (bun) ca să se răsfețe, ca să se simtă speciali, ca să sărbătorească ceva, ca să aducă un pic de rafinament unei mese și unor mâncăruri deosebite, pe care altminteri nu le poți stropi cu bere, de exemplu. În plus, nu are nici utilitate (financiar), nici sens (din punctul de vedere al grupurilor țintă și intenția lor, motivele pentru care cumpără) să vinzi vinuri ieftine sau percepute ca ieftine / proaste. Deci poziționarea magazinului trebuie gândită altfel – te adresezi unei categorii anume de consumatori.

    Odată ce știi exact cui te adresezi, cum vrei să te adresezi, ce nevoi specifice ai și care sunt acele caracteristici unice ale magazinului tău, poți începe să te documentezi pentru a găsi cea mai bună platformă de e-commerce. Oricum, alege platforme care funcționează deja cu site-uri de vinuri și caută oameni cu experiență să-ți facă orice adaptări / dezvoltări suplimentare necesare.

    Succes!

  3. Incercand sa analizez mai toate punctele afacerii (cel putin pe cele identificate pana acum) am ajuns la o problema (oarecum offline): cum rezolv problema depozitarii stocului cu un cost care sa nu imi arunce pretul final al unui vin dincolo de rezonabil?
    Sa merg pana la crama pentru fiecare comanda nu e rentabil (cramele nu sunt in bucuresti unde sunt eu), iar ca sa fac un stoc am nevoie de un spatiu pentru depozitare cu temperatura controlata (chiar foarte strict). Nu am vazut la nici un magazin online de vinuri mentiuni despre depozitare.
    Aveti idee cum pot rezolva problema asta sau cum o rezolva celelalte magazine?

    Multumesc,

  4. Am avut doua discutii cu proprietari sau viitori proprietari de magazine vinuri si raman la concluzia ca nu exista o piata matura pentru aceasta nisa plus probleme imense de curierat, un vin nu este tocmai fragil si chiar si in cazul impachetarii excelente nu as vrea sa fie pritocit in toate directiile pana ajunge la mine.

    Trebuie avut in vedere ca pe nisa variantelor ieftine ( de consum ) ai deja concurenta de la metro si carrefour si ma indoiesc ca te poti compara in preturi.

    Nu cred ca celelalte magazine folosesc spatii pentru depozitare conform “normelor”, daca aveau, tineau sa se laude cu asta. Pe prima pagina 🙂

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.