Kylie Jenner este cea mai tanara miliardara din lume
In toamna lui 2018, revista „Forbes” publica lista celor mai bogate femei din SUA, care si-au construit singure afaceri (fara a le mosteni partial/total), pe coperta tronand Kylie Jenner. Acum, forbes.com anunta ca celebra membra de 21 de ani a clanului Kardashian a intrat pentru prima data in topul miliardarilor lumii si este cea mai tanara miliardara a planetei – totul prin forte proprii! Jeff Bezos isi pastreaza pozitia fruntasa in clasamentul miliardarilor planetei, obtinuta anul trecut, dupa 4 ani in care pe tron a stat Bill Gates (aflat acum pe locul 2). 2019 este al doilea an in ultimii 10 in care numarul miliardarilor si averile lor totale s-au micsorat, noteaza sursa: la nivel mondial, exista 2.153 de miliardari (cu 55 mai putin YoY), dintre ei 46% fiind mai saraci ca in 2018.
Kylie a ajuns aici gratie produselor cosmetic din gama Kylie Cosmetics, vandute online din 2015 incoace (29 $/un kit de buze) si offline din noiembrie 2018 incoace (cand a ajuns sa vanda produse in valoare de 360 milioane $, dupa ce a semnat un contract de distributie cu retailerul Ulta; in 6 saptamani, in cele peste 1.000 de magazine Ulta i s-au vandut produse in valoare de 54,4 milioane $!).
Compania Kylie Cosmetics a aparut in 2015, cand Kylie a investit 250.000 $ (castigati din modeling) in producerea primelor 15.000 de kit-uri pentru buze (ruj lichid mat + lip liner), cu ajutorul unei companii terte. Afacerea este detinuta 100% de tanara bruneta, fiind evaluata de „Forbes” la peste 900 milioane $ in 2018, iar Kylie are acum o avere de 1 miliard $, suma la care a ajuns mai rapid decat Mark Zuckerberg (care avea 23 de ani cand a atins primul miliard). „Nu m-am asteptat la nimic. Dar ma face sa ma simt foarte bine. E frumos sa ti se recunoasca munca. Asta e puterea social media (bruneta are peste 175 de milioane de fani in mediul virtual – n.r.)”, a povestit ea pentru „Forbes”.
Imperiul Kylie Cosmetics are profit atat de mare gratie cheltuielilor mici: are doar 12 angajati (7 full-time si 5 part-time), productia si ambalarea se fac la Seed Beauty (un producator extern), vanzarile si livrarea sunt rezolvate de Shopify, de management si PR se ocupa mama ei (Kris Jenner, care ia cota-parte de 10%), iar marketingul il face Kylie pe Snapchat, Instagram, Facebook si Twitter.
Leave a reply