Japonia: Amazon, luat iar la puricat pe tema monopolului
Comisia pentru Comert Echitabil din Japonia a incheiat – acum 9 luni – o analiza asupra subsidiarei japoneze a Amazon, care ceruse comerciantilor de pe platforma sa ofere clientilor Amazon preturi egale sau mai mici decat cele practicate pe alte site-uri de comert online, anunta wsj.com. In schimbul clasarii dosarului, Amazon Japonia promis sa renunte la cerinta respectiva, care ii aducea cea mai mare varietate de bunuri online din tara, la cele mai mici preturi, punand astfel bete in roate competitiei.
Acum, Comisia japoneza pentru Comert Echitabil a luat din nou la analizat practicile gigantului online american: retailerii sunt din ce in ce mai dependenti de Amazon cand vine vorba de trafic, iar comisia verifica posibilele incalcari ale Actului Antimonopol, posibile cazuri de vanzatori care nu accepta conditiile impuse de Amazon si au apoi de pierdut.
In 2017, Amazon Japonia a adus in buzunarele companiei-mama aproape 7% din vanzarile globale, adica 11,9 miliarde $, tara asiatica plasanndu-se pe locul 3 in lume dintre pietele unde e prezent Amazon, dupa SUA si Germania. Iar 20% din piata e-commerce japoneza a fost, in 2016, reprezentata de Amazon, ceilalti comercianti online de aici avand de suferit.
Leave a reply