Investitiile Sephora in e-commerce au dat roade: 80% vanzari online, in pandemie
Sephora a investit semnificativ in vanzarile online, in ultimii ani, iar acestea au ajuns a reprezinte 70-80% din total, de la inceputul pandemiei, a transmis Jean-Andre Rougeot (CEO Sephora Americas), intr-un interviu pentru wwd.com. In timpul crizei provocate de noul coronavirus, retailerul care vinde produse cosmetice a intarit legaturile cu partenerii de brand, platindu-si la timp contractele (30 de zile, nu 90, cum au facut alti retaileri): „Nu va pot spune cati fondatori de brand m-au sunat plangand pur si simplu, pentru a-mi spune «Nu-mi vine sa cred ca am primit un cec de la voi». Nu credeau ca ii vom plati la timp”, povesteste Rougeot.
Inainte de pandemie, e-commerce-ul reprezenta aproape 40% din vanzarile Sephora (si compania investea zeci de milioane de dolari anual in aceasta directie), acum au ajuns la 70-80%. Companii ca Ulta si Macy’s nu au fost la fel de pragatite din punct de vedere al depozitelor, livrarii, stocului si lantului logistic, deci cand vanzarile pe Internet au explodat, Sephora a iesit castigatoare – si nu doar in SUA: „Actiunile noastre au crescut extraordinar de mult in Canada, Brazilia si Mexic… pentru ca avem competitori foarte slabi, din punct de vedere al e-commerce-ului”, spune Rougeot. Insa pe partea offline situatia nu e la fel de roz: „Avem un manual de 28 de pagini despre cum sa conduci un magazin fizic, in conditii de COVID-19. Afacerile merg greu. Consumatorii nu mai au increderea sa intre in magazine”.
Rougeot se afla la carma companiei din ianuarie 2019 si povesteste ca echipa a lucrat intens in aceasta perioada, pentru a oferi un raspuns potrivit la miscarile civile din luna iunie, din SUA, a se adapta inchiderii magazinelor fizice si a mentine Sephora in randul companiilor de specialitate relevante, pe viitor (pozitia ei dominanta pe vremuri fiind acum in pericol in America, din cauza competitorilor ca Ulta Beauty). Acest din urma retailer detine 26,7% din cota de piata, avand cele mai multe magazine fizice de cosmetice din Statele Unite (conform Euromonitor). Sephora se plaseaza pe locul trei in acest top, cu 14,9% si 439 de magazine (dupa Bath & Body Works), dar ramane cel mai prestigios jucator, comercializand produse de top.
CEO-ul spune ca strategia Sephora este atragerea online si offline a clientilor cu brand-uri unice si noi, aflate la inceput de drum (ca gama Rare Beauty, creata de Selena Gomez), loializand publicul prin intermediul lor. In plus, compania a lansat recent produse marca proprie (Sephora Collection). Vanzarile de produse de machiaj au scazut cu 52% in al doilea trimestru al anului, in State, dar Sephora a vandut cu succes produse de ingrijire a pielii: acestea au mers mai bine, comparativ cu anul trecut, iar faptul ca acum 4-5 ani compania a inceput sa le promoveze (axandu-se pe clientele de pana in 35 de ani si pe produse fara chimicale, curate), a dat roade.
Leave a reply