Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu AnaFashion.ro

AnaFashion.ro a aparut in noiembrie 2012 si vinde online incaltaminte la comanda si genti de dama, toate produsele fiind realizate in ateliere locale, in Bucuresti, din materie prima romaneasca. Ana Maria Rosca (foto, Owner AnaFashion.ro) ne-a povestit cum a pornit afacerea, in ce canale de vanzare investeste si care sunt problemele pe care le intampina in relatia cufirmele de curierat. Descoperiti mai multe detalii despre magazinul ei virtual in interviul de mai jos.

 Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ana Maria Rosca: Numele site-ului deriva din numele meu. „AnaFashion” este despre cum vede Ana… moda.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am considerat intotdeauna ca, in ciuda asemanarilor generate de diverse cauze (familie, educatie, mediu social), fiecare dintre noi are abordari diferite in ceea ce priveste ceva asa de subiectiv cum este moda (si in special incaltamintea) – un subiect care starneste in multe cazuri pasiuni in randul femeilor. Fiecare dintre noi am petrecut mai multe sau mai putine ore printre rafturile de pantofi, in cautarea perechii de incaltaminte perfecte. Si, de foarte multe ori, rezultatul final a fost departe de a fi satisfacator pentru ca… grej-ul batea prea spre bej si geanta mea nu este asa, tocul are 8 cm si parca m-as fi simtit mai bine daca avea 7 cm… ce frumos ar fi fost daca as fi avut o mica floare pictata pe calcai… Recunoasteti personajul???? 99,99% dintre femei s-au gasit macar o data in situatia asta. Si atunci de ce nu? De ce sa nu gasesti un loc unde sa-ti personalizezi pantofii exact cum iti doresti – marime, culoare, pictura pe ei, daca este cazul – aproape orice, in limitele tehnologice. Si asa a aparut AnaFashion: locul unde iti poti incalta visurile cu perechea perfect potrivita de incaltaminte pentru tine. Si poti face asta din fotoliu, de acasa, sau in pauza, la birou. Pentru ca ne gasesti la magazin in permanenta. Nu am un model in domeniu. Evident imi doresc sa am volumele unor site-uri cu nume in domeniu, ma inspir din abordarea lor. Dar atat.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Nu mi-a placut sa fiu angajat. Experienta ca angajat, desi scurta – m-a facut sa stiu sigur ca voi fi stapana propriului destin. Am pornit singura la drum si nu cred ca m-as fi inteles cu cineva cu care ar fi trebuit sa impart decizia.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Nimic nu m-a pregatit pentru „roller-coaster-ul” numit antreprenoriat. Am invatat de una singura. Lucrurile mici din victorii/succes si lucrurile importante din infrangeri.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?

De cand ma stiu am facut economii pentru a-mi finanta visurile. Exact asa s-a intamplat si cu AnaFashion. Am strans fiecare banut, iar cand am avut suma minim necesara am inceput. Da, am investit mult (termen extrem de relativ, din punct de vedere financiar), dar cea mai mare investitie a fost si este timpul meu. Si din punctul asta de vedere am investit imens: 7 ani din viata mea!

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, de multe – unele sunt comune tuturor firmelor la inceput, desi eu credeam ca mi se intampla numai mie. Cu unele dintre probleme ma confrunt si acum, doar ca perspectiva mea in ceea ce le priveste s-a schimbat. Cum le-am depasit? Cred ca totul tine de perseverenta: atata timp cat stii care este cu adevarat problema si ai identificat instrumentele cu care sa le rezolvi, persevereaza – la un moment dat vei reusi.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere, versus a fi angajat?
Ca proprietar de afacere, mica sau mare, nu esti niciodata in concediu, nu poti sa spui „Gata, ma opresc o saptamana, nu ma intereseaza nimic”. Ca angajat, iti permiti asta in concediu.

Care este publicul tinta al site-ului?
Peste 90% dintre produsele noastre se adreseaza femeilor, deci as spune ca publicul tinta sunt femeile intre 25 si 60 ani, cu venituri medii si ridicate si care traiesc proponderent in mediul urban.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca interactiunea cu noi va avea ca rezultat exact prechea de pantofi din mintea lor.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cred ca interactiunea cu clientul ne face putin diferiti. Grija fata de cererile si dorintele lui. Si asta cred ca adauga produselor o valoare ce nu poate fi masurata sau cumparata cu bani.

De unde va cumparati produsele?
Produsele noatre sunt realizate in ateliere locale, in Bucuresti. Materia prima este din Romania, mana de lucru din Romania.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Incercam sa exploatam inteligent fiecare canal de vanzari – in functie de specificul nostru si de obectivul campaniei – virale, organice sau platite. Dominant as spune ca este SEO, retargeting si Facebook.

Cati angajati aveti?
In acest moment, 2.

Cum va merge in perioada asta?
Suntem intr-o perioada de repozitionare, vizam mai multe nise de cumparatori. Avem vizitatori pe site. Ne dorim mai multi cumparatori decat avem.

Ati participat la Black Friday 2018?
Nu, Black Friday este despre discounturi mari la stocuri, ori noi producem exclusiv la comanda. Am vandut mai bine de Craciun.

Cum si unde va promovati site-ul?
Cum raspundeam si mai sus, pe toate canalele disponibile: SEO, Facebook.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, eu o administrez. Facem multe campanii platite. Este importanta pentru noi, deoarece ai sansa de a interactiona cu clientii tai putin mai emotional. „Like”, „Share” sau „Dislike” pot spune mult mai multe decat o comunicare obisnuita.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul are o versiune mobile. Incarcam sa fie cat mai aerisita si intuitiva, pentru a usura procesul de informare si achizitie pentru clienti.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Este prea devreme pentru o asemenea estimare.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Doar prin excelenta operationala poti avea sanse sa ajustezi pretul.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Diversificarea gamei de produse, update-ul tehnologic al platformei de vanzari, GDPR.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Cele pe care le experimentam toti, indiferent de postura – client sau furnizor: livrari intarziate, colete piedute, customer service cu timp de raspuns cateodata foarte lung.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vanzari mai multe in primul rand, diversificarea canalelor de vanzari, identificarea corecta a publicului tinta.

Leave a reply