INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu 101jucarii.ro si 101figurine.ro
La finalul anului trecut, am stat de vorba cu Mihaela Nistor (Owner 101jucarii.ro si 101figurine.ro). Primul s-a lansat in mai 2008 si vinde jucarii, figurine din desene animate ori luptatori de wrestling. Pe al doilea (lansat in martie 2014) fanii filmelor si serialelor pot gasi figurine de colectie din productii ca „Razboiul stelelor” ori „Urzeala tronurilor”, jocuri video, benzi desenate si anime. Publicul tinta sunt copiii (si parintii) pasionati de jucarii si figurine, respectiv colectionarii de figurine si statuete, din „universul… geek”, explica Mihaela.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De unde ti-a venit ideea de business?
Mihaela Nistor: Baiatul meu era pasionat de personajele pe care le vedea la televizor si in primele jocuri de pe calculator. De fiecare Craciun sau zi de nastere faceam eforturi sa ii aduc jucarii cu eroii preferati din afara tarii. Mi-am dat seama ca in Romania lipseau cu desavarsire.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Dorinta de a aduce in Romania jucarii si figurine cu eroii preferati ai copiilor. Primul nostru consultant a fost chiar baiatul meu, care ma tinea la curent cu eroii preferati „derulati” la TV. Prietena si colega mea a venit cu partea tehnica, am dezvoltat siteul …in house.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Si eu, si partenera mea de afaceri suntem ingineri. Poate a contat ca am lucrat cativa ani buni intr-o firma romano-olandeza, stiam ce indicatori trebuie sa urmarim. In rest, doar dorinta de a reusi ne-a tinut in priza.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Primul import a fost din banii pusi deoparte, ca orice roman, cred ca am inceput cu 5.000 $, apoi am mai apelat la parinti si prieteni, apoi am reinvestit si reinvestit, si reinvestit…
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Nu tin minte sa fi intalnit bariere prea inalte, eram atat de bucurosi de fiecare comanda si de fiecare import, de fiecare imbunatatire adusa siteului…
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cred ca situatia ideala este sa fii angajat pana la maturiate (emotionala, profesionala, familiala), apoi sa te ocupi de afacerea ta. E foarte bine sa le traiesti pe amandoua. Daca esti o fire comoda, e de preferat sa ramai angajat. Daca iti place sa risti dar sa te bucuri de orice reusita, merita sa incepi o afacere.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Suntem o nisa, deci motivul principal ar fi ca gaseste in stoc figurinele preferate, produse originale, cu licenta.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor/serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Stocuri proprii, seriozitate, comunicare si consultanta. Mai mult, existam si…fizic, suntem palpabili, avem 2 –3 iesiri pe an in offline. Suntem prezenti la East European Comic-Con in fiecare an si la alte evenimente de gen.
De unde va cumparati produsele/pachetele de servicii?
Suntem importatori directi. Unele categorii de produse le gasim doar in America. Restul, de la distribuitori autorizati din Europa.
Cati angajati aveti?
2 angajati si mult mai multi colaboratori.
Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Noiembrie si decembrie sunt lunile noastre… de varf. Sunt vizitatori: si nou sositi, si clienti vechi, si cei care ne viziteaza doar de 2 – 3 ori pe an. Si sunt si vanzari ?.
Ati participat la Black Friday 2017?
Am participat la Black Friday 5 – 6 ani. Apoi am renuntat, avem nevoie de resurse pentru perioada aglomerata de Sarbatori, mai mult, nu am simtit niste vanzari spectaculoase de Black Friday. Am pastrat Reducerile de Halloween, apoi ne concentram pe perioada Sarbatorilor de iarna.
Cum si unde va promovati site-ul?
Pe Google (AdWords), ne gasiti pe okazii si shopmania, anul trecut am intrat timid pe emag marketplace, anul asta am avut si cateva rezultate, probabil vom intensifica acest canal.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea (cine o administreaza, faceti campanii platite pe FB etc.)?
Avem pagina de FB, Twitter si Instagram pentru ambele site-uri. Avem si canal de YouTube pentru 101figurine.ro, unde facem review-uri la figurine. Facem frecvent concursuri pe FB, avem cativa parteneri cu care colaboram, mai facem si cate o reclama. Toate aceste canale ne costa in jur de 200 euro/luna.
Aveti versiune de mobile?
Avem, avem ?.
Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
La cifre nu sunt atat de buna, in fiecare an am crescut cifra de afaceri, profitul insa nu am reusit sa il… stabilizam. Poate de la anul, se presupune ca dupa 10 ani am atins maturitatea ?.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Noi suntem un magazin cu stocuri proprii. Exista cheltuieli pe care nu avem cum sa le ocolim. Din pacate nu am gasit reteta reducerii cheltuielilor, inca o cautam…
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Sa fim cu un pas inaintea concurentei. Sa fim la curent cu ce este „la moda”. Sa improspatam categoriile de pe site. La fel de important este sa avem grija si de site-uri si de „relatia” lor cu google.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Avem o relatie buna cu firma de curierat cu care lucram. Exista o persoana dedicata care are grija de expeditiile noastre, avem la cine sa apelam. In aceasta perioada mai sunt probleme, e firesc, speram insa sa ajunga toate cadourile la copii. Sunt si clienti care nu inteleg problema curierilor in aceasta perioada, incercam sa le explicam…
Ce planuri de viitor aveti in online?
Nisa pe care activam este una… dinamica. Vin personaje noi (odata cu filmele si jocurile video lansate), dispar altele mai vechi. Tot timpul trebuie sa fim „pe faza”. Intentionam sa incepem si colaborarea cu distribuitorii de jucarii din Romania, ramanand insa la specificul nostru: personajele tale preferate!
Leave a reply