Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu VulcanicSpa.ro


VulcanicSpa.ro a fost lansat in mai 2024 si vinde online produse cosmetice naturale pentru femei, barbati si copii, realizate din ingrediente naturale, importate din Grecia. Cosmin Danci (foto, Fondator VulcanicSpa.ro) ne-a povestit ca a inceput afacerea e-commerce cu un buget modest (din economii proprii) si ca planuieste lansarea unui program de fidelizare clientelara, dar si ce probleme are in relatia cu firmele de curierat si cate dintre comenzi vin de pe dispozitive mobile. Afla mai multe, mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Cosmin Danci:
 Numele a venit din dorinta de a crea o asociere puternica intre produsele cosmetice naturale si fortele primordiale ale naturii. M-am gandit ca efectul produselor noastre ar trebui sa fie la fel de profund si revitalizant precum energia care izvoraste dintr-un vulcan. De asemenea, mi-am dorit un nume care sa evoce o experienta spa, de relaxare si rasfat, transformand astfel rutina zilnica de ingrijire intr-un ritual de reconectare cu natura.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Totul a plecat de la unul dintre produsele noastre, pe care il foloseste in fiecare zi partenera mea de viata (si de business). Pe masura ce am inceput sa fac un research mai amanuntit, am observat ca exista un interes tot mai mare pentru produse sigure, fara chimicale agresive, care sa fie si eficiente. Inspiratia a venit si din cultura cosmeticelor grecesti, bogate in ingrediente naturale, asa ca am devenit importator unic al gamei Evergetikon in Romania.
Ca model in domeniu, admir brandurile internationale care pun accent pe sustenabilitate, pe calitatea ingredientelor si pe etica de business. Ma inspira si brandurile care reusesc sa creeze o experienta personalizata pentru fiecare client, ceea ce mi-am dorit sa implementez si in cazul Vulcanic Spa. Pe langa produsele noastre, am pus accent foarte mare si pe ambalarea comenzilor care pleaca catre client. Tinem foarte mult la acest aspect si nu ne-am limitat la simplele cutii de carton.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Motivatia de a incepe propria afacere a venit din dorinta de a aduce ceva nou pe piata cosmeticelor din Romania, de a contribui la o schimbare pozitiva prin produse naturale si de calitate, care sa faca o diferenta reala in viata oamenilor. Am simtit ca piata locala are nevoie de o astfel de alternativa si am vrut sa transform aceasta pasiune intr-un business care sa reflecte valorile mele si nevoile consumatorilor constienti de calitatea produselor pe care le aleg.
Am pornit la drum alaturi de Andreea, partenera mea de viata si un sprijin de nepretuit. Ea a fost alaturi de mine pe tot parcursul acestui proiect, aducandu-si contributia in moduri esentiale si impartasind aceeasi pasiune pentru produse naturale si sanatate.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Nu am avut parte de educatie antreprenoriala in facultate, insa am fost intotdeauna autodidact si dornic sa invat continuu. Am investit mult timp in dezvoltarea personala si profesionala, prin cursuri si training-uri, mai ales in domenii care imi sustin activitatea (marketing digital, design, project management, business development, vanzari si AI). Pe langa aceste cursuri, experienta practica, provocarile intalnite pe parcursul dezvoltarii mele si provocarile legate de Vulcanic Spa m-au ajutat sa invat foarte mult si sa devin mai adaptabil si inovator, in afacerea mea.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Partea de finantare a fost un proces care a necesitat planificare si dedicare. Am inceput cu un buget modest (strans din economii personale) si ca a fost o provocare sa gestionez eficient resursele, avand in vedere costurile implicate in importul produselor si mai ales in promovare. Dupa lansare, am observat ca exista interes si asta m-a facut sa merg mai departe.
Pe parcurs, am reinvestit constat in acest proiect, fie ca vorbim de stocuri sau de marketing, astfel incat sa crestem organic si sa avem resurse pentru urmatoarele etape. Efortul a fost mare si este in continuare, dar motivatia este si va ramane impactul pe care il are asupra clientilor (asta putem vedea si in recenziile lor de pe site). Acest aspect este foarte important pentru mine si imi da energie sa merg mai departe.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, inceputul a venit cu multe provocari, de la importul produselor, pana la promovarea lor eficienta intr-o piata competitiva. Una dintre principalele bariere a fost lipsa de notorietate a brandului. Ca distribuitor unic in Romania pentru Evergetikon, a trebuit sa castig increderea clientilor, ceea ce nu este usor atunci cand te afli la inceput.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajele de a avea propria afacere sunt numeroase si aduc o mare satisfactie. In primul rand, libertatea de a lua decizii si de a-ti implementa viziunea asupra business-ului este un beneficiu major. In plus, satisfactia de a construi ceva de la zero si de a vedea cum creste (datorita muncii depuse) este un sentiment de nepretuit. De asemenea, ai flexibilitatea de a-ti organiza timpul, desi, in realitate, asta vine si cu o responsabilitate mai mare.
Pe de alta parte, exista si dezavantaje. Presiunea de a performa si de a lua decizii corecte poate fi uneori coplesitoare, iar lipsa unui venit stabil (specific unui angajat) face ca riscurile financiare sa fie mai mari. Totodata, timpul dedicat afacerii poate depasi cu mult programul obisnuit de lucru, iar echilibrul dintre viata personala si cea profesionala devine uneori dificil de mentinut. In ciuda acestor provocari, satisfactia pe care o aduce construirea propriului proiect compenseaza aceste dezavantaje.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta este format din persoane interesate de un stil de viata sanatos, care cauta produse cosmetice naturale si sustenabile. Ne adresam in special femeilor de 25-45 de ani, care au grija de sanatatea pielii lor si sunt atente la ingredientele produselor pe care le folosesc. Majoritatea clientilor nostri sunt persoane educate si informate, care apreciaza calitatea si autenticitatea produselor si isi doresc sa aiba o rutina de ingrijire eficienta si sigura.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
In primul rand, oferim produse cosmetice naturale de calitate superioara, realizate exclusiv din ingrediente naturale si fara chimicale agresive. Faptul ca suntem importatori unici ai brandului Evergetikon in Romania garanteaza autenticitatea produselor si selectia atenta a fiecarui ingredient, pentru a aduce cele mai bune beneficii pielii.
In al doilea rand, ne mandrim cu o experienta personalizata pentru fiecare client. Ne straduim sa fim cat mai apropiati de nevoile clientilor nostri, oferindu-le consultanta in alegerea produselor potrivite si asigurandu-ne ca experienta de cumparare este simpla si placuta. Clientii nostri apreciaza atentia la detalii, transparenta in privinta ingredientelor si dedicatia noastra pentru produse sustenabile si de calitate. Pentru cei care isi doresc o rutina de ingrijire sanatoasa si eficienta, Vulcanic Spa este alegerea perfecta.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Ne diferentiem pe piata produselor cosmetice naturale din Romania prin cateva aspecte esentiale. In primul rand, Vulcanic Spa ofera produse din gama Evergetikon, un brand renumit pentru ingredientele sale naturale de calitate superioara, fara aditivi chimici agresivi. Suntem importatori unici pentru aceste produse, ceea ce ne permite sa mentinem o linie de produse autentica si sa garantam calitatea fiecarui ingredient.
Piata produselor cosmetice naturale in Romania este in crestere, insa este destul de fragmentata, cu multe branduri care ofera solutii partial naturale sau cu ingrediente discutabile. Vulcanic Spa se angajeaza sa ofere si produse 100% naturale, aducand o transparenta completa in ceea ce priveste compozitia si provenienta ingredientelor. De asemenea, investim in educarea consumatorilor apropo de beneficiile ingredientelor pure si oferim o experienta de cumparare personalizata, cu asistenta in alegerea celor mai potrivite produse pentru fiecare tip de piele si par.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Produsele provin din Grecia, dar in curand vom importa si produse din Cipru. Fiind importatori unici in Romania pentru Evergetikon, colaboram direct cu producatorii, pentru a aduce doar produse autentice. Aceasta colaborare directa ne permite sa ne asiguram ca toate produsele respecta standardele inalte de calitate si ca fiecare client primeste un produs sigur si eficient.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Principalele noastre canale de vanzare sunt magazinul online vulcanicspa.ro si parteneriatele B2B cu magazine de specialitate si plafare din Romania. De asemenea, am inceput sa extindem prezenta produselor noastre pe platforme e-commerce ca eMAG.ro, pentru a ajunge la un public mai larg. In plus, colaboram si cu parteneri de incredere care includ mostre sau produse in coletele lor, ca parte a strategiei noastre de promovare.

Cati angajati aveti?
Eu si Andreea suntem proprii angajati, dar pe viitor suntem pregatiti sa aducem aproape de noi oameni ce pot contribui activ la dezvoltarea acestui business.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna octombrie – n.r.)?
In aceasta perioada, site-ul atrage un numar constant de vizitatori, ceea ce arata ca interesul pentru produsele noastre este in crestere. Am observat ca strategia de marketing si eforturile de promovare aduc vizibilitate, iar traficul organic, combinat cu reclamele platite, contribuie la atragerea publicului tinta. Totusi, desi vizitele sunt in crestere, vanzarile inca nu au ajuns la nivelul dorit pentru a acoperi complet costurile de operare. Lucram in continuare la optimizarea canalelor de vanzare si la consolidarea prezentei noastre pe piata pentru a transforma mai multi vizitatori in clienti fideli.

Cum si unde va promovati site-ul?
Promovam Vulcanic Spa printr-o combinatie de strategii online si colaborari offline. Canalele principale de promovare includ campaniile de Meta Ads (Facebook si Instagram) si Google Ads, care ne ajuta sa ajungem la publicul nostru tinta si sa crestem vizibilitatea produselor. De asemenea, ne concentram pe optimizarea SEO a site-ului, astfel incat sa atragem un trafic organic constant si sa oferim informatii utile despre beneficiile produselor naturale.
Pe langa promovarea online, am initiat colaborari cu parteneri (care includ mostre ale produselor noastre in coletele lor, o strategie eficienta pentru a oferi clientilor o experienta directa cu produsele). Ne promovam si pe eMAG.ro, pentru a atinge un public mai larg, cum am mentionat deja.

Aveti pagini de Facebook, Instagram, YouTube, TikTok? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagini active pe Facebook si Instagram, unde postam constant despre produse, beneficii, ingrediente naturale si noutati. Aceste platforme sunt esentiale pentru comunicarea cu clientii nostri, deoarece ne permit sa fim aproape de comunitate, sa educam publicul si sa cream o legatura personalizata cu fiecare client.
In ceea ce priveste administrarea si campaniile platite, gestionam intern paginile, iar eu ma ocup de setup-ul reclamelor Meta Ads, analizand zilnic performantele campaniilor. Pentru rezultate optime, investim in campanii platite (atat pentru atragerea de noi clienti, cat si pentru fidelizarea celor existenti), astfel incat sa mentinem un flux constant de vizitatori si sa crestem rata de conversie. In viitor, planificam sa ne extindem prezenta si pe YouTube si TikTok, adaptand continutul la preferintele utilizatorilor acestor platforme.

Aveti versiune de mobile?
Da, VulcanicSpa.ro este optimizat pentru dispozitive mobile, astfel incat utilizatorii sa poata naviga si comanda produsele cu usurinta de pe orice tip de dispozitiv. Versiunea de mobil este esentiala pentru noi, avand in vedere ca o mare parte din trafic provine de pe telefoane si tablete. Asiguram o experienta de utilizare fluida, cu pagini rapide si design adaptat, pentru ca fiecare client sa aiba o interactiune placuta, indiferent de dispozitivul pe care il foloseste.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
O proportie semnificativa a comenzilor noastre (aproximativ 80%) vine de pe dispozitive mobile. Acest lucru subliniaza importanta optimizarii site-ului pentru mobil si confirma faptul ca multi dintre clienti prefera sa faca achizitii rapide si convenabile de pe telefon. Monitorizam constant aceste date, pentru a ne asigura ca experienta pe mobil ramane optima si ca raspunde nevoilor clientilor nostri.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Avand in vedere cresterea interesului pentru produsele noastre si investitiile in marketing si optimizarea site-ului, anticipam ca vom incheia anul cu o crestere semnificativa fata de anul precedent. Fiind primul an complet de activitate pentru Vulcanic Spa, estimam o crestere a vanzarilor de aproximativ 30-40% fata de perioada de inceput, bazandu-ne pe un mix de canale de vanzare si campanii bine directionate. Aceasta crestere este sustinuta de extinderea pe platforme precum eMAG.ro si de fidelizarea clientilor prin experiente de cumparare personalizate si produse de calitate.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
In primul rand, prin automatizarea proceselor, lucru foarte important. Apoi, printr-un marketing eficient (investim inteligent in campanii bine directionate) si optimizarea logisticii.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Concurenta crescuta, educatia consumatorului, fluctuatiile in comportamentul de cumparare, cresterea vizibilitatii organice si partea de livrare rapida. Toate aceste provocari ne motiveaza sa inovam si sa ne adaptam constant, pentru a mentine o pozitie solida si pentru a oferi o experienta unica clientilor nostri.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Livrarea rapida care, de cele mai multe ori, nu este rapida. Apoi, mai apar situatii in care curierii nu mai ajung la adrese si marcheaza comenzile ca fiind refuzate, clientii ne suna ca au coletele la sediul curierilor si ca, de fapt, nu i-a contactat nimeni pentru ridicarea coletelor. Pentru toate acestea gasim o rezolvare rapida, dar – cel mai important – gasim intelegere din partea clientilor.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Pentru viitor, ne dorim sa dezvoltam si sa extindem prezenta Vulcanic Spa in mediul online, prin cateva directii clare: consolidarea strategiei de continut, extinderea pe noi platforme (atat in Romania, cat si in afara ei), lansarea unui program de fidelizare care sa stimuleze achizitiile recurente.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply