GAP renunta la magazinele fizice din Europa, axandu-se pe online
The Gap Inc. isi va inchide toate cele 81 de magazine din Marea Britanie si Irlanda, pana la finalul lunii septembtrie 2021, urmand sa vanda doar online, anunta edition.cnn.com. Brandul american (care a fost fondat in 1969) a transmis ca isi doreste adaptarea la noile obiceiuri de cumparare ale clientilor, post-pandemie. In plus, Gap negociaza un un potential partener, pentru a prelua operatiunile fizice din Italia si face la fel in Franta, unde poarta negocieri cu Hermione People and Brands.
Reorientarea spre e-commerce este rezultatul dorintei companiei de a gasi modalitati mai eficiente, din punct de vedere al costurilor, pentru a deservi clientii din regiunea europeana. Gap isi inchide treptat locatiile offline, de ceva ani buni: in 2014 au disparut magazinele fizice din Romania, in 2016 – cele din Japonia, un an mai tarziu – cele din Israel, in 2018 – cele din Australia. Nici in SUA situatia nu este mai roz: in octombrie 2020, Gap anunta un plan pe 3 ani de a inchide sute de magazine fizice din America de Nord (in total, reprezentand aproape o treime din amprenta de retail a brandului).
Gap era prezent in Marea Britanie din 1987, Londra fiind prima locatie a retailerului din afara Statelor Unite. In Irlanda, imbracamintea Gap a ajuns abia in 2006. Inchiderea locatiilor brandului va da o lovitura grea centrelor comerciale britanice, de unde au disparut si Topshop (in noiembrie 2020), si Debenhams (la finalul lui 2020).
Leave a reply