Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Europa: marketplace-urile online valoreaza 120-150 de miliarde €

Dezvoltarea comertului online in Europa implica si dezvoltarea marketplace-urilor din regiune, informeaza ecommercenews.eu. Un raport marca RetailX nota recent ca 50% dintre cumparatorii online europeni fac achizitii de pe marketplace-uri (procentul fiind de 64% in cazul britanicilor; dintre ei, 25% aleg Amazon.co.uk). In primavara acestui an, Finaria.it estima ca, la nivel european, veniturile din e-commerce vor creste cu 30% YoY si vor atinge suma de 396 de miliarde $ in 2021, ceea ce inseamna ca valoarea marketplace-urilor europene este estimata la 120-150 de miliarde €. Valoarea este semnificativ mai mare decat cea estimata in raportul RetailX din 2020: 100 de miliarde €.

Conform altei cercetari recente (marca Inriver), aproape jumatate dintre toate cautarile online de produse din Marea Britanie si Germania au inceput pe un marketplace. La nivel national, Spania este dominata de marketplace-uri mixte (create de retaileri importanti), ca El Corte Ingles si Privalia.es. In Tarile de Jos si Germania, legea o fac marketplace-urile autohtone Bol.com (care are 79 de milioane de vizite/luna), respectiv OTTO.de (care a avut venituri cu 37% YoY, in 2020)

Marketplace-ul polonez Allegro are 185 de milioane de vizite/luna si al treilea in topul celor mai mari din Europa, dupa Amazon si eBay; pe locul 4 se plaseaza Wildberries.ru (din Rusia, cu 149 de milioane de vizitatori lunari). Clasamentul celor mai utilizate 9 marketplace-uri europene arata astfel: Amazon (86%), eBay (69%), Etsy (29%), Asos (28%) si Wish (17%).

De celalata parte, Cehia, Denemarca, Finlanda, Grecia, Norvegia, Suedia si Slovenia au foarte putine marketplace-uri: in aceste tari majoritatea achizitiilor online au loc pe alte tipuri de magazine e-commerce.

Leave a reply