Este foarte important sa cunoastem consumatorul, iar Social Media este în acest sens un must
BusinessMark a organizat conferința “Social Media Business Forum”, marti, 28 octombrie 2014, la Hotel InterContinental din Bucuresti. Evenimentul a fost dedicat specialistilor în social media, comunicare & marketing şi a reprezentat un mediu profesionist de discuții asupra modului în care marketingul prin rețelele de socializare ne poate ajuta în dezvoltarea de business.
Vorbitorii primei sesiuni au fost: Teodora Juravle, Marketing Communications Manager, Carrefour România, Gabriel Traistaru, Resposible with Internal and External Media, EnelRomânia, Mirela Nemțanu, Corporate Communication & Public Affairs Manager, L’Oreal Romania, Alexandru Negrea, Head of Facebook Department, Spada şi Radu Acsinia, Social Media Specialist, Samsung Electronics Romania.
“Carrefour România este a doua companie de retail din România în functie de numarul de fani pe Facebook. Aceştia sunt în primul rând vânatorii de promotii, apoi urmeaza: fanii contextuali, clientii nemultumiti, clientii multumiti, vânatorii de job-uri şi fanii nerabdatori”, a afirmat Teodora Juravle, Marketing Communications Manager, Carrefour România.
Potrivit acesteia, compania primeşte în medie, zilnic, 10 sesizari/sugestii prin intermediul Facebook. Timpul lor de rezolvare este în medie de doua ore. Sesizarile nu sunt lasate nerezolvate.
“Enel Sharing este o platforma integrata de social media care conține 4 conturi oficiale ale companiei Enel România pe 4 rețele diferite: Facebook, YouTube, Twitter şi Flickr. Înainte de integrarea, sau chiar asumarea unor conturi de Social Media, este recomandata stabilirea unei strategii de gestionare a reclamațiilor clientilor pentru ca acestea vor aparea inevitabil”, a declarat Gabriel Traistaru, Resposible with Internal and External Media, Enel România.
Ca etape pentru stabilirea prezenței în Social Media (SM) a companiilor de energie, reprezentantul Enel România a recomandat: Focus pe promovarea activitaților de CSR, Activitate redusa de Social Care, Cresterea engagement-ului cu clientii şi Transformarea conturilor de SM în instrumente de comunicare funcționale.
”Este foarte important sa cunoastem consumatorul. Am trecut cu toții de la classic marketing la varianta moderna iar în centru este consumatorul. Digitalul joaca un rol major. În zona cosmetic & beauty procentul celor care cauta online înainte de a cumpara este de 70%. Asta înseamna ca Social Media este un must”, a declarat Mirela Nemțanu, Corporate Communication & Public Affairs Manager, L’Oreal Romania.
Alexandru Negrea, Head of Facebook Department, Spada, a recomandat atragerea fanilor pe portalul propriu. “Recomandam companiilor sa îşi atraga fanii de pe retelele de socializare pe portalul propriu. Ce se întâmpla daca de mâine nu vom mai avea acces la bazele de date cu persoanele care ne-au apreciat pe Facebook, de exemplu?”, a explicat acesta.
Radu Acsinia, Social Media Specialist, Samsung Electronics Romania, recomanda abordarea Social Media ca parte a Ecosistemului de Marketing. “Social Media este un efort care are cele mai bune efecte pe termen lung. Este indicat sa asculti comunitatea, este cel mai simplu mod de a afla ce îşi doresc membrii sai”, a declarat Radu Acsinia.
Lansarea oficiala ”Social media si mediul de afaceri românesc”
În cadrul celei de-a doua sesiuni a avut loc lansarea oficiala a studiului realizat de EY România si TotalSoft: ”Social media si mediul de afaceri românesc”. Rezultatele au fost prezentate si discutate de Daniel Ionescu, Sales & Marketing Director, TotalSoft, Constantin Magdalina, Strategic Development, EY România & IAB expert şi Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing and Communication, EY România.
„Studiul analizeaza raspunsurile a 209 de reprezentanti ai unor companii din diverse industrii din România cu privire la modul în care acestea abordeaza marketing-ul prin intermediul retelelor de socializare şi impactul pe care acest tip de marketing îl are în prezent în activitatea lor”, a declarat Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing and Communication, EY România.
Studiul are la baza un chestionar aplicat în perioada 23 septembrie – 15 octombrie 2014. Raportul utilizat pentru datele comparative la nivel global este “2014 Social Media Marketing Industry Report – How Marketers Are Using Social Media to Grow Their Businesses”.
”În 2013, respondenții studiului au avut numai doua variante de raspuns la întrebarea referitoare la utilizarea Social Media. 78% spuneau ca folosesc rețelele de socializare pentru a-si promova compania, iar restul spuneau ca intenționeaza. În 2014 au avut 4 variante de raspuns. 58% declarau ”da si intenționez si în perioada urmatoare”, 28% spuneau ”da, însa nu planuiesc sa continui utilizarea lor în viitor”. 13% declarau ca ”nu, însa planuiesc sa utilizez”, 1% declarau ca ”nu si nici nu voi utiliza în perioada urmatoare””, a declarat Constantin Magdalina, Strategic Development, EY România & IAB expert.
„Daca în 2013 top 3 beneficii ale utilizarii social media erau: cresterea expunerii pe piața (83%); cresterea notorietații companiei (79%) si fidelizarea clienților (52%), în 2014 noul top 3 se afla: cresterea notorietații companiei (80%); cresterea expunerii pe piața (63%) si generarea de oportunitați de vânzare (54%)”, a declarat Daniel Ionescu, Sales & Marketing Director, TotalSoft.
Printre temele de discuție abordate s-au numarat:
-
Cum construiesti o strategie de social media potrivita companiei tale?
-
Marketing-ul interactiv si social media. Avantaje
-
Fidelizarea clienților prin social media
-
Importanța social media în procesul de branding
-
Rolul social media în generarea de leaduri
Sponsorii evenimentului au fost: EY şi Ciocolateriile Leonidas.
De asemenea, partenerii media au fost: Legal Magazin, Debizz, Market Watch, Efin, Calendar Evenimente, Limonade, Profit360, Catalog Cursuri, Jurnalul de Afaceri, Akcees, Ziare.com, Business24, Indaco, Promoafaceri, Doingbusiness.ro, Kompass, Romanian Copy Writer, HIT.RO, Actmedia, ECOMpedia, Startups, Femei în Afaceri, Curierul National, Learn&Go si 4Career.
Leave a reply