Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

De ce nu prind corporatiile americane radacini in China?

Us-ChinaLa finele anilor ’70, China si-a deschis granitele investitorilor straini, iar unele dintre cele mai puternice nume din comertul american – companii din topul Fortune 500 – s-au grabit sa prinda radacini aici, fara succes, scria acum cativa ani pri.org. Acum, site-ul readwrite.com face si el o analiza complexa a motivelor pentru care, in a doua cea mai mare economie a lumii, nume mari din comert au dat chix:

  • nu au inteles mediul legal si cultural de aici, societatea chinez si realitatile ei, si nu s-au putut adapta la fata locului
  • nu au inteles dorintele si nevoile clientilor, modul in care acestia folosesc in mod tipic tehnologia
  • s-au trezit in mijlocul unor scandaluri politice
  • nu au facut parteneriate strategice cu afaceristii de la fata locului

Home Depot:

  • compania axata pe amenajari interioare s-a chinuit sa faca bani aici din 2006 pana in 2012
  • dar chinezii nu au fost atrasi nici de magazinele-depozit imense (plasate in afara orasului), nici de cultura DIY americana (chinezii prefera sa angajeze ieftin un constructor) si nici de ideea de a cumpara o casa si apoi a investi multi bani in ea

Mattel:

  • a dat gres, oferindu-le chinezilor (in 2009) cel mai mare magazin House of Barbie din lume
  • dar nu a mers: clientii voiau sa cumpere doar papusile, nu voiau hainute de papusi de 100 $, coctailuri si tratamente spa pentru adulti; in 2011, magazinul s-a inchis

Google:

  • in 2006, Google.cn era doar un motor de cautare, fara Gmail sau acces la YouTube
  • compania a refuzat sa isi tina serverele in China, de teama guvernului autohton, care ceruse (in 2008) cenzurarea mai mare a sugestiilor de auto-fill din casuta de cautare
  • in 2010, a transmis ca nu va mai cenzura nimic la presiunea autoritatilor chineze si si-a mutat serverele la Hong Kong
  • in 2013, market share-ul ii scazuse de la 30% la 3%
  • concluzia este ca nu a respectat legislatia autohtona si a pierdut lupta

ebay

eBay:

  • legaturile sociale si prieteniile („guanxi”) sunt vitale in China, pentru a incheia contracte de afaceri, iar eBay nu a inteles asta
  • in 2004, compania a intrat pe piata de aici, cumparand compania locala Eachnet si transformand-o in platforma proprie
  • dupa 2 ani, fugea cu coada intre picioare, iar competitia locala (Taobao de la Alibaba, infiintat in 2003) cotropea 95% din piata; in ianuarie 2017, Alibaba avea o capitalizare de piata (valoare absoluta) de 235,93 miliarde $, iar eBay – de doar 33,55 miliarde $
  • conform unui studiu, absenta guanxi-ului a fost unul dintre motive – Taobao le permitea cumparatorilor si vanzatorilor sa discute prin mesaje, stabilind o legatura personala, eBay nu
  • in plus, principala forma de plata pe eBay era cardul de credit, dar chinezii prefera portofelele digitale, multi dintre ei neavand astfel de carduri
  • in al treilea rand, americanii si-au facut masiv reclama online, dar Alibaba a ajuns la mai multi consumatori via TV, publicul-tinta preferand acest canal

Walmart_Store_sign

Walmart:

  • Walmart nu a avut succes imediat in China, unde a deschis primul supermagazin in 1996, deoarece a facut cativa pasi mari si gresiti
  • in primul rand, a deranjat atmosfera politica de aici – in 2011, 13 magazine din orasul Chongqing i-au fost inchise 2 saptamani si amendate de autoritati, pentru ca vindeau carne de porc obisnuita drept carne organica; in 2013, cand angajatii Walmart China au cerut salarii putin mai mari (de 300 $/luna), guvernul a fost pus intr-o postura nefasta (nu putea tine partea chinezilor, pentru ca nu voia sa incurajeze alte proteste similare care sa sperie companiile straine, dar nici a americanilor, pentru ca astfel putea determina cetatenii sa se opune propriului guvern, care lua partea strainilor)
  • in al doilea rand, nu a inteles infrastructura locala (sistemul de drumuri nu e atat de complex ca in SUA, astfel incat produsele ajung mai greu la magazine, costurile cresc si rafturile stau goale)
  • Walmart a inchis 29 de magazine aici, in 2013, dar in vara anului trecut a dat semne ca a inteles puterea guanxi-ului, anuntand un parteneriat cu JD.com, site-ul e-commerce chinezesc cu cele mai mari venituri

Leave a reply