Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

De ce are nevoie lumea digitala de comertul offline?

Intr-o lume in care online-ul se impleteste atat de des cu offline-ul, ce nevoie mai este de magazinele fizice, traditionale, se intreaba econsultancy.com? In 2019, retailerii clasici reexamineaza ce vand, concentrandu-se nu doar pe produse si tranzactii monetare, ci oferind un spatiu in care se traiesc experiente si se construieste un brand.

La inceputul e-commerce-ului, magazinele offline erau vazute drept showroom-uri pentru produse, dar acum au devenit spatii in care brand-ul poate tranzactiona experiente, prin marketing inovator, integrat in strategia de ansamblu a companiei. Retailerii digitali se concentreaza in continuare pe optimizarea site-urilor proprii, pentru eficienta maxima si frictiuni minime. Dar aceasta eficienta este in detrimentul experientelor: multe platforme online ofera cu usurinta clientului ce cauta, dar bucuria descoperirii lipseste din peisaj (procesul este axat pe livrare, nu pe descoperire). De aceea, un magazin fizic poate fi locul in care brand-ul poate interactiona cu toti clientii care ii trec pragul, cum fac:

  • Nestle – care isi creste de Sarbatori vanzarile de dulciuri Quality Street oferindu-si produsele la stand-uri amplasate in magazinele John Lewis, unde iti poti alege si combina singur bomboanele dorite, personalizandu-ti si cutia, la final; lansate in 2018, aceste stand-uri au avut atat de mult succes in randul consumatorilor incat ideea continua de Sarbatori, anul acesta
  • Macy’s a lansat, in 2019, STORY – un concept de retail narativ, care invita cumparatorii sa exploreze produse si brand-uri noi intr-un spatiu tematic, modificat periodic; astfel, clientii sunt tentati sa revina adesea in magazin, pentru a vedea noul layout, prezentat drept „o revista vie, din care poti face cumparaturi pe loc”
  • Amazon a lansat Treasure Truck, pentru clientii care nu au acces la un magazin fizic, deoarece locuiesc in zone greu accesibile/rurale – un camion pop-up care trece prin diverse localitati si livreaza produse exclusive, comandate online

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply