De ar trebui e-commerce-ul sa semene mai mult cu social media?
Craig Smith (Country Manager Marea Britanie, Scayle) crede ca retailerii e-commerce au multe de invatat de la platformele de socializare care fac comert social, ca TikTok si Instagram. Comertul social este un sector lucrativ, despre care expertii cred ca va valora peste 2 trilioane $, pana in 2025.
Intr-un articol postat pe internetretailing.net, acesta noteaza ca e-commerce-ul trebuie sa se adapteze. Social media foloseste algoritmi si date analytics pentru a estima comportamentul utilizatorilor, afisandu-le apoi postari si reclame care ii incurajeaza sa ramana activi cat mai mult timp, dar si sa cumpere diverse produse fara a parasi aplicatia. Brandurile care fac comert online folosesc retelele sociale pentru a-si creste vizibilitatea si vanzarile, dar daca mizeaza pe un trafic mare pe propriul website, nu pot aduna suficiente date despre client, deci nu pot creiona strategii de marketing si de afaceri informate.
Pentru a se adapta, magazinele digitale trebuie sa devina mai vizibile prin interactiuni clientelare via mesaje, comentarii, reclame si influencer marketing, care sa directioneze consumatorii catre aplicatii si platforme proprii. De exemplu, un magazin e-commerce poate oferi o reducere doar in cazul achizitiilor facute direct pe website sau poate tine clientii aproape acordandu-le puncte, in cadrul unor programe de loialitate.
Daca vor sa semene mai mult cu aplicatiile social media ca TikTok si Instagram (sau cu gigantii fast-fashion Shein si Temu), retailerii e-commerce trebuie sa experimenteze si sa vina cu inovatii, integrand entertainment-ul in aplicatiile proprii. La fel cum continutul de pe Instagram te determina sa dai scroll, creatorii de pe TikTok fac live shopping si Temu/Shein te atrag cu recompense, reduceri, produse oferite gratuit sau functionalitati de tip roata norocului, un brand e-commerce trebuie sa mizeze pe astfel de instrumente de tip gamification.
Dar si pe idei noi: de exemplu, Reels sau continut video creat special pentru mobil sau desktop si introdus in aplicatia proprie. Asta mai ales daca vor sa captiveze un public tanar, caruia sa ii ofere o experienta personalizata, raspunsuri imediate la intrebari si recomandari de produse similare.
Leave a reply