Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cum poti investi in viitorul e-commerce-ului? (infografic)

Comertul online a fost strans legat, la inceputuri, de aparitia Internetului, fiind o piata pe care nume mari (ca Amazon si eBay) faceau jocurile. Dar, in ultimii ani si impulsionat masiv de actuala pandemie COVID-19, e-commerce-ul este adoptat de din ce in ce mai multi jucatori din comertul cu amanuntul si este din ce in ce mai relevant in economia moderna. Asa cum reiese si dintr-un infografic marca eToro, citat de visualcapitalist.com, care contine urmatoarele cifre interesante si care poate fi analizat in intregime la finalul acestui articol:

  • vanzarile e-commerce din retail, la nivel mondial, erau de 3 trilioane $ in 2008 si se estimeaza ca vor ajunge la 6,5 trilioane $, pana in 2023

  • penetrarea comertului online se face lent, de obicei, dar criza medicala provocata de noul coronavirus a determinat, in SUA, o crestere a acestuia in primul trimestru din 2020 cat in 10 ani

  • cresterea numarului de marketplace-uri este unul dintre indicatorii dezvoltarii vanzarilor pe Internet – in 2019, 57% dintre vanzarile cu amanuntul, la nivel global, au avut loc pe un marketplace; cele mai mari din lume sunt Taobao (care a vandut bunuri in valoare de 484 miliarde $, in 2019), Tmall (cu 458 miliarde $) si Amazon (cu 339 miliarde $)

Cum poti investi in e-commerce? Trebuie sa intelegi unde au loc schimbarile si ce bariere vor disparea in curand:

  • livrarea de alimente la domiciliu este in plina crestere (atat cumparaturi de la supermarketuri, cat si mancare gatita) – companii ca Doordash, Just Eat si Uber Eats s-au dezvoltat masiv in pandemie, iar retaileri ca Walmart si Safeway s-au apucat si ei de astfel de livrari
  • serviciile online (de streaming, de sedinte virtuale, de asistenta medicala la distanta) sunt din ce in ce mai populare, dovedind ca e-commerce-ul se impune si in sectoare despre care se credea ca sunt nedigitalizabile
  • barierele legate de consumul digital dispar odata cu dezvoltarea noilor tehnologii – 5G-ul, tehnologia blockchain, AI-ul, VR-ul, folosirea dronelor pentru livrarea online, chatbotii, toate usureaza accesul la cumparaturile online si fac ca experienta clientilor sa fie una rapida, comoda si accesibila, deschizand drumul spre o lume in care toate achizitiile se vor putea face la distanta

Leave a reply