Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum foloseste Otto.de inteligenta artificiala (AI)?

otto

Pentru a-si imbunatati activitatea, compania germana e-commerce Otto foloseste un algoritm pe baza de inteligenta artificiala (AI), creat pentru laboratorul CERN, anunta economist.com. Retailerul online ofera 2,2 milioane de produse de la peste 6.000 de marci diferite, fiind unul dintre cele mai mari magazine online din Europa. Otto.de foloseste tehnologia pentru a lua decizii cu o viteza si o corectitudine care depasesc abilitatile angajatilor umani ai companiei. Amazon foloseste de ani buni in „machine learning”-ul (care colecteaza si analizeaza informatii despre gusturile clientilor, recomandand apoi produse personalizate acestora), iar Jeff Bezos crede ca acestea AI-ul va fi imbratisat plenar de Amazon, pe viitor.

Pentru Otto.de, cel mai important aspect este acela de a scadea pretul produselor, care costa firma milioane de euro anual. Analiza datelor a aratat ca persoanele care primesc produsele in 2 zile de la comanda online erau mai putin dispuse sa le returneze; daca le primesc intr-un termen mai mare, risca sa vada acelasi produs intr-un magazin mai ieftin si sa returneze comanda, Otto pierzand bani pe transport.

In plus, oamenii vor sa primeasca toate produsele odata, nu in pachete separate, chiar daca sunt comandate de la brand-uri diferite. Solutia este simpla: pe baza tehnologiei start-up-ului Blue Yonder (un algoritm creat initial pentru experimentele CERN din Geneba), Otto a creat un sistem care analizeaza in jur de 3 miliarde de tranzactii trecute si 200 de variabile (vanzari, cautari pe site, informatii meteo), pentru a prezice ce vor cumpara clientii cu o saptamana inainte de o faca.

Sistemul AI este atat de eficient incat prezice cu o acuratete de 90% ce se va vinde in urmatoarele 30 de zile, surplusul de stoc s-a diminuat cu o cincime, iar retururile s-au redus cu peste 2 milioane de produse/an. Compania poate cumpara automat in jur de 200.000 de produse/luna de la brand-uri terte, fara interventie umana, clientii primesc mai rapid ce comanda, sunt fidelizati si mai putine colete sunt trimise inainte si inapoi (deci se economisesc bani si timp si se protejeaza mediul).

Leave a reply