Cum arata noua strategie e-commerce a celor de la Ikea?
Ikea a lansat o noua aplicatie e-commerce (IKEA) si a anuntat ca isi va vinde produsele si pe platorma chinezeasca Tmall.com (a celor de la Alibaba), fiind prima data cand cel mai mare retailere de mobilier din lume isi vinde produsele pe o platforma terta, informeaza modernretail.co. Vestea reprezinta o schimbare a strategiei acestei companii, care se axeaza in principal pe experienta traita de clienti in magazinele fizice.
Compania suedeza de mobilier, decoratiuni si accesorii pentru intreaga casa a inceput de ceva timp sa isi suplimenteze experienta in-store (care include un layout de tip labirint, mancare accesibila la food court si preturi mici la numeroase produse) cu elemente digitale: in 2014, a lansat app-ul IKEA Store (care te ajuta sa aduni laolalta codurile de bare ale produselor dorite, in magazin); in 2017, a lansat IKEA Place (aplicatie AR, care te ajuta sa plasezi virtual peste 2.000 de produse in propria casa); in 2019, a lansat IKEA Better Living (care ii ajuta pe utilizatori sa integreze obiceiuri mai sustenabile in viata lor de zi cu zi).
Dar niciuna dintre aceste aplicatii nu iti permite sa cumperi online, de pe smartphone, ceva de la Ikea, iar in ultimul an fiscal, doar 11% dintre vanzarile companiei aveau loc online. Asta se schimba odata cu lansarea aplicatiei IKEA: disponibila moentan in China, Franta si Tarile de Jos, aplicatia combina shopping-ul online cu realitatea augmentata. Cat despre marketplace-ul Tmall, compania a lansat un magazin virtual integrat in acesta, oferind 3.800 de produse si disponibil momentan doar clientilor din Shanghai si provinciile Jiangsu, Zhejiang si Anhui. Urmeaza extinderea in alte locatii din China.
Comentariu ( 1 )
[…] cum scriam recent, noua strategie e-commerce a celor de la Ikea este axata pe atragerea clientilor de la domiciliu, ajutandu-se de randari 3D si aplicatii AI. […]