Comertul social va deveni mainstream, in SUA (infografic)
Retelele de socializare fac parte din viata tuturor si sunt folosite pentru informare, petrecerea timpului liber, relationare cu prietenii si – mai nou – shopping, citim pe adweek.com. Conform unui studiu marca Sumo Heavy Industries, comertul online in social media este pe cale sa explodeze in Statele Unite, devenind mainstream cu ajutorul utilizatorilor mai in varsta. Strategia de vanzare a oricarui produs ar trebui sa ia in calcul acest mediu, viitorul retail-ului insemnand consumatori informati, ambasadori de brand si recomandari avizate, de la prietenii online.
Studiul „2016 Social Commerce Survey – The Future of E-commerce?” a fost efectuat pe un esantion de 1.003 utilizatori social media din SUA, persoane de peste 18 ani, in septembrie 2016. Si a descoperit ca 66% dintre persoanele de 45-59 de ani si aproape 60% dintre oamenii de peste 60 de ani intra zilnic pe retelele de socializare. Acesti utilizatori mai in varsta au tendinta de a fi mai implicati cand vine vorba despre social marketing.
Cifrele mai arata ca:
- peste 70% dintre adultii americani intra pe retele de socializare zilnic
- doar 11% nu le folosesc deloc
- aproape 80% au cont de Facebook, 29% – de Instagram si/sau Pinterest si 18% folosesc Snapchat
- retailerii trebuie sa ia aminte ca 1 din 4 respondenti (adica 25%) folosesc social media pentru a descoperi informatii legate de un produs anume
- 50% (adica 1 din 2) dintre cei chestionati spun ca retelele de socializare le influenteaza deciziile de cumparare
- 42% sunt influentati in privinta deciziei de cumparare de ceea ce vad in social media
- 53% sunt influentati in privinta deciziei de cumparare de postarile prietenilor/rudelor si de postari ale companiilor, despre produsele lor
- 55% dintre oamenii care au incercat shopping-ul pe social media cu un chatbot ar repeta experienta (iar 39% dintre cei care nu au incercat-o, se gandesc sa o faca)
- 62% spun ca, daca descopera informatii interesante despre produse si oferte pe social media, le impartasesc si altora, acesti ambasadori de brand benevoli aducand cele mai mari castiguri companiilor
Leave a reply