Comertul online belgian a atins valoarea de 16,3 miliarde €, in 2023 (raport)
Consumatorii din Belgia au cheltuit 16,3 miliarde € pe Internet, anul trecut, informeaza ecommercenews.eu. Comparativ cu 2022, suma reprezinta o crestere de 10,7%, care a fost mai puternica decat inflatia de 2,3%. Ca si in cazul altor tari europene, serviciile achizionate online (in special vacantele) au fost motorul acestei dezvoltari YoY.
„Astazi, aproximativ un sfert dintre toate cheltuielile belgiene au loc online. Dezvoltarea puternica a achizitiilor online nu este cauzata neaparat de mai multe comenzi de produse si imbracaminte, ci de faptul ca achizitionam online mai multe servicii – pachete de vacanta si bilete de avion, de exemplu. Astfel, asistam la o revenire completa a sumelor cheltuite in mediul digital pe servicii (8 miliarde €), pentru prima data post-COVID-19. Aproape 68% dintre toate serviciile sunt cumparate online”, a transmis Greet Dekocker (Managing Director Becom).
Consumatorii belgieni au cheltuit +28% YoY pe pachete de vacanta cumparate de pe Internet (3,5 miliarde €), +19% YoY pe bilete de avion si cazari (2,1 miliarde €) si -1,8% YoY pe produse de imbracaminte (1,6 miliarde €). 1 din 3 belgieni isi incepe cautarile online pe un marketpalce, mai noteaza raportul. La final de 2023, Belgia avea un total de 63.202 de magazine e-commerce, care au generat vanzari transfrontaliere in valoare de 2,5 miliarde €.
Comentariu ( 1 )
[…] acesta au avut loc pe Internet (+7% YoY), iar anul trecut acestia au scos din buzunarele proprii 16,3 miliarde € (+10,7% YoY), pentru a cumpara produse/servicii din mediul […]