China: piata smartphone-urilor, in scadere in 2017
Piata chineza de smartphone-uri este saturata, scrie emarketer.com. Firma de cercetare Canalys a anuntat ca anul trecut, in tara asiatica s-au importat 459 milioane de unitati, cu 4% mai putin YoY; Academia Chineza de Informatii si Tehnologii de Comunicatie (CAICT) are cifre similare, de 461 milioane de unitati; la fel si compania Counterpoint Technology – care raporteaza un total de 468 milioane de unitati, cu 1% mai putin YoY. Cu toate acestea, rata de vanzare a acestora a crescut cu 5% in 2017, conform Counterpoint Technology.
Producatorii de smartphone-uri se chinuie mai mult sa cucereasca piata, mai scrie sursa amintita. Anul trecut, s-au vandut 449,4 milioane de telefoane smart, conform GfK, iar dintre ele cele mai multe au fost: Huawei (102,6 milioane, adica 23% din total), Oppo (77,6 milioane), Vivo (72,2 milioane), Apple (51,1 milioane) si Xiaomi (50,9 milioane). Vremurile in care chinezii se grabeau sa cumpere ultimul model de iPhone, pentru a-si dovedi gradul de instarire in fata celorlalti, au cam apus.
Analistii spun ca vina poate fi data pe aplicatia WeChat, care ii ajuta pe chinezi sa faca de toate: sa comunice, sa posteze imagini, sa joace jocuri, sa-si plateasca facturile etc. WeChat functioneaza pe orice tip de telefon, deci nu ai neaparat nevoie de iPhone. In plus, utilizatorii din orasele mari ca Beijing, Shanghai si Shenzhen isi inlocuiesc smartphone-urile mai rar in ultima vreme, iar Huawei (care are produse de nota 10 la preturi accesibile) e preferat produselor Apple.
Leave a reply