China e capitala mobile a lumii
Dispozitivele conectate la Internet si platformele digitale au schimbat fundamental obiceiurile de consum din China, care are peste 750 de milioane de internauti (mai mult decat toata populatia Europei), conform unui raport marca nielsen.com („What’s Next for China’s Connected Consumers – A Roadmap for Driving Digital Demand”). Practic, in cifre, in acest peisaj asiatic omnichannel:
- in prima jumatate a anului trecut, din totalul internanutilor, 96% au intrat online de pe smartphone (adica 724 milioane persoane), fata de 90% in 2015
- 84% dintre consumatori si-au folosit telefonul mobil pentru a cumpara online in 2017 (fata de 71% in 2015), in timp ce procentele celor care au facut asta pe laptop/tableta/PC/smart TV sunt in scadere
- in medie, consumatorii chinezi petrec 27 ore/saptamana pe Internet
- prin urmare, vanzarile online au crescut cu 28% in 2017 (fata de cele offline – care au crescut cu doar 5%)
- proportia de consumatori care fac cumparaturi online transfrontaliere au atins 64 de procente (de la 34% in 2015)
- economia digitala contribuie la peste 30% din PIB-ul Chinei
- consumatorii contemporani sunt mai deschisi ca niciodata, intre 2016 si 2017 increderea in advertising-ul mobile crescand de la 20% la 23%, iar in reclamele pe descktop/laptop – de la 18% la 24%; in plus, 38% dintre ei urmaresc cu atentie reclamele mobile si 30% ac la fel pe PC
- peisajul social media e infloritor – in jur de 902 milioane de persoane au intrat zilnic pe WeChat in septembrie 2017, cu 17% mai mult YoY
- 70% dintre consumatori au folosit plata prin WeChat Wallet in utimele 12 luni, 92% au folosit Alipay
Leave a reply