Ce informatii sunt relevante in studierea pietei si cum le pot obtine?

Intrebare

Salut,

Ma gandesc sa imi deschid un magazin online si as vrea sa stiu cum pot obtine informatii relevante pentru studierea pietei. Exista anumite software-uri sau tehnici pentru a studia traficul pe un site, conversia din cautarile pe google sau chiar conversia din vizualizare site in comanda? Similarweb.com ofera informatii destul de detaliate vizavi de trafic si de sursa acestuia. Cu Google Trends am incercat sa aflu unele informatii despre keywords dar nu ofera exact ce vreau sau nu stiu eu sa folosesc foarte bine.

Informatiile financiare de pe www.mfinante.ro despre firmele ale caror siteuri activeaza in domenii asemanatoare au vreo relevanta?

Vreau sa realizez un plan de afaceri pentru o perioada destul de lunga si pentru planul financiar am nevoie de estimari pentru vanzari pe care le pot face cel mai bine studiind concurenta.

Domeniul in care vreau sa imi deschid magazinul este pe larg arta, industria creativa. Incepand de la accesorii si bijuterii handmade ajungand in timp pana la picturi,sculpturi sau decoratiuni.

Multumesc 🙂

Topic deschis 0
Alegerea nisei Contractele cu furnizorii Planul de afaceri Calin 4 ani 4 raspunsuri 134 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 4 )

  1. Salut Calin,

    Foarte buna intrebarea ta.

    Te sfatuiesc sa nu faci aceasta analiza singur si sa mergi catre cineva cu experienta care sa te ajute. Sunt foarte multi parametri implicati intr-o analiza de genul asta si, avand in vedere ca rezultatele pot fi interpretate gresit foarte usor, risti sa deschizi un magazin pe o nisa unde este greu de vandut SAU sa lasi sa-ti scape o super-oportunitate (trafic mult/competitie mica) pentru ca nu ai vazut-o!
    Contacteaza o agentie cu experienta in domeniu si cere-le ajutorul. Bani platiti pentru o strategie de business pe termen mediu/lung nu vor fi putini, DAR vor fi cea mai buna investitie pe care o poti face in magazinul tau la inceput de drum.

    Te sfatuiesc sa iti concepi strategia de analiza in functie de 2 factori: posibilitati de vanzare (respectiv trafic) si dificultatea vanzarii (respectiv competitie).

    POSIBILITATI VANZARE:
    – Estimeaza posibilitatile de trafic – foloseste in analiza date din Keyword Tool de la AdWords; Facebook Ads; statistici publice officiale; verifica Press Releasurile cu rezultate financiare ale marilor magazine (dau mereu informatii despre trafic, valoare medie de vanzare … etc); calculeaza cosul mediu la fiecare magazin, valoarea media a produsului, numar de produse pe cos, trenduri de crestere ale industriei etc… (ex: Uite cateva exemple de la F64 pe baza caruia cineva interesat deschiderea unui magazin de foto isi poate face niste calcule destul de realiste: http://bucuresti.24fun.ro/articol/bilan__ul_f64_pentru_cel_mai_de_succes_black_friday__peste_21_000_produse_vandute___i_403_668_vizite_pe_site_ul_f64_ro-14134.html ; http://www.ziare.com/articole/cifra+afaceri+f64 ; http://adevarul.ro/tech/gadget/investitorul-strain-f644-farsa-marketing-gandita-secretoasa-mos-craciun-e-investitorul-1_52aec09fc7b855ff56bee774/index.html)
    – EX: Poti estima traficul posibil din motoarele de cautare uitandu-te la volumele de cautari lunare (ex: Daca in AdWords Keyword Tool vezi ca cuvant X are 5,000 de cautari SI il duci pe primul loc in rezultate, te poti astepta in media la aproximativ 30% din cautari ca trafic, deci in jur de 1,500 vizitatori (poate un pic mai mult, poate mai putin … depinde si de nisa in care esti) – vezi postarea mea aici pentru cum sa calculezi ROI intr-un caz similar – https://ecompedia.ro/estimare-nisa-de-piata.html

    VALIDEAZA COMPETITIA:
    – Verifica traficul (ai grija cu softuri ca cel indicat de tine – l-am incercat pe 3 siteuri si arata de 2x mai mult trafic decat este in realitate); verifica retelele sociaole (numarul de intercatiuni ale fanilor (like/share/comments) si nu numarul fanilor; Verifica preturile in AdWords pentru cuvintele cheie pe care vrei sa le promovezi – cu cat este pretul mai mic, cu atat este competitite mai mica); la fel si pt Facebook, verifica ce siteuri ies pe prima pagina in google pt cuvintele tale cheie (cat de vechi sunt; cate backlinkuri au; etc …), etc …

    In principiu trebuie sa iti aliniezi magazinul pe o nisa/subnisa in care ai posibilitati de trafic medii/mari (pentrua a putea genera multe comenzi) si competitie relativ mica (pentru a genera comenzi usor). Cu toate ca, poate la prima vedere pare aproape imposibil sa mai gasesti o nisa unde sa faci bani multi cu efort mic, cu rabdare si multa analiza vei gasi a cale de mijloc rezonabila :).

    Sper sa te ajute.
    E.

    P.S. Uita-te si peste threadul asta. Informatii similare privite dintr-un unghi diferit – https://ecompedia.ro/mix-de-marketing-2014-eficienta-principalelor-canale-media.html

  2. Hello Calin.
    Este buna intrebarea ta cat si abordarea cu plan pe termen lung .
    Ai o adresa de email de contact?

  3. Multumesc mult pentru ajutor E. si Sebastian, am adunat informatii multe si de pe forum si cred ca sunt gata de inceperea unui plan de start up in ceea ce priveste partea de marketing. Cunoasteti vreo firma pe care mi-o puteti recomanda pentru intocmirea unui plan de marketing(in cazul in care o sa am nevoie de ajutor specializat) ?

  4. Salut Calin,
    Placerea este de partea mea.

    Intra in contact cu Liviu Taloi pe privat … te va indruma spre oameni de calitate care te pot ajuta sa-ti demarezi afacerea.

    E.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.