Ce este emag marketplace? La ce ma ajuta?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Salut, am un magazin online de ceva vreme si as vrea sa listez si eu produse in emag marketplace. Nu inteleg bine conceptul lor, cat de bun ar trebui sa am siteul ce stoc sa am si de ce as face asta. Am auzit tot felul de pareri legate de comisioanele din emag si nu stiu daca imi pot permite acest lucru. Cum functioneaza pentru voi emag marketplace?

Deschis 0
Organizare magazin online Planul de afaceri Radu Apostol 4 săptămâni 5 raspuns 408 vizualizari 0

Răspunsuri ( 5 )

  1. Salut!

    Nu conteaza cat de “bun” e site-ul sau ce stoc ai. Poti sa ai stoc 1 la toate produsele.

    Comisioanele sunt destul de mari(pana la 25% din ce stiam eu, poate sunt si mai mari) dar daca nu iti permiti cea mai buna metoda e sa adaugi comisionul cerut de eMAG la pretul produsului tau(asa nu pierzi nimic).

    Exemplu: Produsul tau costa 350 lei si ei iti cer comision 15%-> faci 15% din 350 lei si rezultatul il adaugi la pretul initial de 350 lei.

  2. Salut,
    Depinde de nisa, comisioanele sunt intre 20 si 25%, iar in timp, pb dupa ce faci vanzari bunicele va mai scadea sau il poti negocia.
    Si eu am avut intentia de a lista pe emag, insa m-am oprit la comisioane in primul rand, tre sa adaugi la ce vinzi, cum zice colegul mai sus, apoi daca ai produse care mai exista deja listate, ei fac o potrivire cumva si adauga aceleasi poze si aceeasi descriere. In maniera asta nu poti scrie ce vrei sau adauga pozele tale, decat daca ai produse unice sau esti tu primul care le urca. Tre sa tii sus NPS-ul prin contract.
    Si mai sunt cateva chestii. Interesant e ca poti lista fie prin incarcare manuala fie prin feed. Iti pun la dispozitie suport pentru a creste vanzarile si alte chestii de astea faine. Cel mai bine e, parerea mea, sa iei contact cu ei, sa iti trimita documentatia si apoi vezi ce si cum.
    Sper ca te va ajuta cele de mai sus.
    Spor iti urez.

  3. Nu voi intra in detalii referitor la comisioane, abuzuri din partea lor si alte probleme operationale, pentru ca pe acestea le vei gasi la un simplu search pe grupul de pe Facebook. “Problema” lor este ca aduc vanzari si de aceea isi permit sa faca ce vor ei, chiar si daca este in afara legii, de exemplu sa iti impuna cu ce firma de curierat sa lucrezi.
    Vreau sa iti atrag atentia insa asupra altui aspect, si anume ca daca vinzi un produs foarte nisat, care nu a fost pana acum listat pe Emag iar tu stai bine in Google dupa cautari pe produsul respectiv, e mai bine sa te abtii sa-l listezi in marketplace. In scurt timp, Emag va fi in Google deasupra ta si iti va fi foarte greu, daca nu imposibil, sa revii pe prima pozitie. Daca vinzi produse generale (de ex. pantofi), atunci e ok, se merita. Daca vinzi produse deja listate, inregistreaza-ti o marca si publica-le sub marca respectiva, altfel vei avea surprize neplacute cu alti vanzatori care isi vor asocia produsele la oferta ta, cu pret mai mic.
    O alta greseala pe care eu am facut-o pe vremea cand aveam produse listate a fost sa ma bazez doar pe vanzarile din Emag. Numarul comenzilor ajunsese multumitor si am renuntat la alte metode de promovare, lucru ce s-a dovedit dezastruos in momentul in care a aparut un vanzator cu preturi mai mici sau mi-au fost respinse unele produse. Incearca sa vezi marketplace doar ca pe o metoda suplimentara de promovare si nimic mai mult.

  4. Salut! Pentru noi, eMAG Marketplace funcționează OK, dar, cum spunea și Cristian mai sus, trebuie văzut strict ca un canal suplimentar de promovare.
    Personal comisioanele mi se par OK. Sunt într-adevăr mari, dar merită pentru că aduc vânzări(momentan) fără să cheltuiești suplimentar în platforma lor. Noi am adăugat comisionul la prețul produsului și nu pare că a afectat în vreun fel. Dimpotrivă, chiar, sunt mulți care caută și site-ul după ce au intrat pe eMAG pentru a verifica prețul și pe site-ul propriu, deci ai de câștigat și aici.

  5. Cred ca este foarte importanta si nisa in care activezi. Si in emag sunt categorii mai putin populate, dar sunt si categorii in care sunt listate 50-60 de pagini de produse si este dificil sa ajungi in prima pagina. Inca nu am inteles algortimul lor. Noi avem produse listate in 5 categorii. Pentru o parte din produse, avem intre 10-20 de vizite de 1 an de zile, iar in platforma produsul chiar apare cu status “cold’. Nu pot sa zic ca ne ajuta, nici macar pentru promovare. Pentru o alta categorie de produse, avem comenzi zilnice, in medie 10 comenzi in zilele bune. Concluzia? Trebuie sa testezi ca sa vezi daca functioneaza pentru produsele tale.

Lasă un răspuns