Categorii si subcategorii – platforma shopmania.biz
RaporteazaIntrebare
Please briefly explain why you feel this question should be reported .
Cate subcategorii ar trebui sa aibe o categorie, in asa fel sa fie si bine indexata, optimizata si usor de gasit de catre client???
multumesc. Platforma se alfa la shopmania.
Deschis
0
Realizare magazin online
10 ani
3 raspuns
1895 vizualizari
0
Răspunsuri ( 3 )
Salut,
Îți recomand să vezi clipul:
http://moz.com/blog/information-architecture-for-seo-whiteboard-friday
, mai ales secvența legată de intenția utilizatorului.
Pe scurt, ar trebui ca o pagină de categorie sau subcategorie să servească unui scop clar.
Ai o categorie rochii.
O subcategorie rochii de seară.
Ai subcategorie cu filtre:
rochii de seară roșii
rochii de seară lux
rochii de seară noi
Pentru fiecare din aceste lucruri, dacă servesc unei intenții de navigare / căutare, ar trebui să ai o pagină.
Ignoră numărul optim, nu există asta.
În categoria „Rochii” ar trebui să ai toate rochiile.
În subcategoria „Rochii de seară” ar trebui să ai toate rochiile de seară.
Ia în considerare rel=next / prev pentru pagina de categorie
http://googlewebmastercentral.blogspot.ro/2011/09/pagination-with-relnext-and-relprev.html
Pune date structurate, în general:
https://developers.google.com/structured-data/
și, specific pentru breadcrumbs:
http://googlewebmastercentral.blogspot.ro/2011/09/pagination-with-relnext-and-relprev.html
Pentru că e posibil să ai suprapuneri (overlapping) între diferite subcategorii, îți mai sugerez să pui rel=canonical:
https://support.google.com/webmasters/answer/139066?hl=en
Răspunsul final: o categorie ar trebui să aibă atâtea subcategorii și subcategorii cu filtre câte este necesar în primul rând pentru utilizator, dpdv al arhitecturii informației pe un site. Nu există cifră optimă.
Mai exact: categoriile se fac in functie de numarul de expresii targetate, astfel incat fiecare pagina de categorie sa ofere content diferit.
Ex /rochii-roz valoare meta title=”Rochii roz”
Normal, un produs se poate asocia la mai multe categorii intrucat e si „roz” „de seara” sau „de vara” sau „rochie” (presupunand ca ai si alte haine).
Grija insa la continutul paginii afisate, ajuta mult si o descriere relevanta.
Am rezerve ca shopmania permite asa ceva, cel putin nu permitea acum 2 ani pe versiunea free.
Orice pagina se poate pune in fata (vitrina/slider pe prima pagina) tocmai pentru a-l ajuta pe google.
+ linkuri externe spre acele likuri.