Cat de dispusi suntem sa cumparam pe social media?
Shopping-ul social este un domeniu din ce in ce mai discutat, iar compania de analytics Aimia a efectuat o cercetare in acest sens si a descoperit ca aproape o treime (31%) dintre consumatorii care cauta sa cumpere online produse se orienteaza spre retelele de socializare pentru idei, scrie marketingweek.com. Pentru a converti acesti fani in cumparatori, companiile trebuie sa inteleaga de ce stau oamenii pe Facebook, Instagram si Twitter in cautare de idei de shopping, de ce dau Like/Follow: pentru a vedea produsele brand-urilor (56%), pentru a vedea noile lansari (41%); pentru noi idei pe care sa le foloseasca, cu prima ocazie, la shopping (35%); pentru idei noi de cadouri (24%).
Facebook este cea mai populara retea de socializare folosita de oameni (26%), urmata de Instagram (8%) si Pinterest (6%). Daca ar putea cumpara direct produse din social media, oameni spun ca ar prefera sa faca asta pe Facebook (19%), Twitter (10%), Instagram (9%), Pinterest (7%) si Snapchat (5%). „Daca ar fi implementat cum se cuvine, shopping-ul social media ar putea deveni un principal canal de cumparaturi. Publicul mai tanar e in avanpostul trend-ului de shopping social”, crede Jan-Pieter Lips, de la Aimia. Din totalul celor intervievati, tinerii sunt forta majora in domeniul shopping-ului social: o treime (33%) dintre tineri (18-34 de ani) spun ca ar vrea sa cumpere produse direct de pe Facebook, 27% ar prefera Instagram-ul si 20% Twitter-ul. Dar doar 10% dintre persoanele de 54-65 de ani ar vrea sa faca shopping direct pe Facebook.
Acelasi studiu a descoperit ca grupuri de varsta diferite reactioneaza la imagini diferite, care ii determina sa cumpere: persoanele de 18-34 de ani sunt motivate sa cumpere de pozele cu haine (66%), cadouri (61%) si decoratiuni interioare (58%), in timp ce cele de peste 55 de ani sunt motivate sa cumpere de imaginile cu cadouri (36%), tehnologie (33%) si mancare/bautura (31%).
Studiul a luat la intrebari 2.017 de persoane de peste 18 ani.
Leave a reply