Care sunt zonele-problema din e-commerce-ului global?
Liderii ai industriei e-commerce din SUA, Brazilia, China, Rusia si numeroase tari europene s-au reunit la Bercelona, la a doua editie a unei mese rotunde (Global Ecommerce Round Table 2016), in cadrul careia au analizat provocarile din domeniu, oportunitatile locale si globale ale shopping-ului online si cooperarea dintre tari, menita sa lupte cu aceste zone-problema.
Peste 60 de directori – de la National Retail Federation (din SUA), Cross-border Ecommerce Application Alliances si BECA (din China) si Brazilian ABComm – au fost prezenti la fata locului, unde au scos in evidenta urmatoarele zone-problema din e-commerce, la care vor lucra, fiecare in tara proprie, pentru a gasi solutii pentru eliminarea lor:
- Platile: diferentele care exista in metodologia de plata preferata in diverse tari de consumatori (plata online vs. plata cash, la livrare)
- Geografia si piata: lipsa unei viziuni globale, pietele mici de desfacere, amplasarea geografica si legaturile cu celelalte piete, competitorii
- Taxele: TVA-ul si taxele de export, care afecteaza intreprinderile mici si mijlocii
- Abilitatile: lipsa de abilitati digitale, care nu sunt promovate suficient de catre stat, duce la absenta profesionistilor in domeniu
- Logistica: monopolul, un serviciulcu clientii slab
- Increderea si drepturile consumatorilor: lipsa de incredere, diferentele dintre legislatia UE si cea din afara Uniunii
- Capitalul: greutatea cu care se obtin investitii locale/straine
- Legislatia: legislatia din domeniul e-commerce (care se schimba greu spre deloc), regulile contractuale, regulile de proprietate intelectuala, regulile vamale
Global Ecommerce Round Table este o initiativa anuala a Ecommerce Europe, menita sa intareasca cooperarea intre asociatiile de e-commerce din intreaga lume. „Cu o cifra de afaceri estimata la 2.205 miliarde de dolari in 2015 si o rata de crestere de 20,1%, sectorul e-commerce sector infloreste. Internetul nu are granite si o piata de e-commerce functionala e, prin definitie, una globala”, a declarat Wijnand Jongen, presedinte al Comitetului Executiv al Ecommerce Europe, la inceperea mesei rotunde.
Leave a reply