Canada: in 2016, doar 2% din cumparaturi s-au facut online
In primele 9 luni ale anului in curs, 98% dintre cumparaturile facute de canadieni s-au facut in magazinele traditionale, fizice, dezvaluie datele facute publice recent de Statistics Canada, scrie calgaryherald.com. Procentul inseamna un total de 389 miliarde $. Doar 2% din cumparaturi s-au facut online, adica echivalentul a numai 8,1 miliarde $ (totalul sumelor cheltuite in tara aintita ridicandu-se la 397 miliarde $).
Statistics Canada a transmis, pana acum, cifrele legate de e-commerce cu o intarziere de 1 – 2 ani, mai noteaza sursa amintita anterior, iar alte estimari dadeau procente mai mari: in ultimii ani, analistii vehiculau un 6% si, pana in 2019, un 10%. Din cele 8 miliarde $ cheltuite pe shopping online de canadieni, in perioada ianuarie – septembrie 2016, 6,3 miliarde au intrat in buzunarele unor companii exclusiv online, ca Amazon.ca si Well.ca, iar restul au fost cheltuiti pe site-urile unor retaileri cu o puternica prezenta offline, care au si magazine virtuale: Indigo, Lululemon, Hudson’s Bay.
Doar 0,5 % dintre vanzarile magazinelor fizice canadiene vin din e-commerce, dar retailerii traditionali investesc in online: aproape o treime din bugetul planuit pentru 2016 al HBC (700-750 milioane $) va merge catre investitii tehnologice, iar recent a investit 60 de milioane in centrul de distributie din Toronto.
Leave a reply