Raspunsuri ( 9 )

  1. Sugerez articolul acesta:
    https://ecompedia.ro/cum-imi-aleg-platforma-de-e-commerce.html

    si, mai mult, o lista de intrebari la care ar trebui sa raspunzi cand faci brieful de creatie, cand te duci la agentia specializata:

    • Care este misiunea companiei? Care este sigla companiei? Care este sloganul companiei?
    • Pe langa scopul principal, acela de a vinde produse sau servicii, care ar putea sa mai fie obiectivele acestui site si cum ar trebui sa fie masurate ele? (sa completeze formularul de contact, sa se aboneze la newsletter, sa comenteze la produse, sa comenteze pe blogul companiei, sa completeze formularul de suport tehnic, etc).
    • De ce ar trebui utilizatorii sa cumpere de la voi? Cu ce va deosebiti de concurenta? Ce produse sau servicii oferiti in plus si nici unul din competitorii vostri nu ofera, sau daca ofera, le ofera in conditii nesatisfacatoare?
    • Care este publicul tinta? Ce tip de utilizator va cumpara produsele sau serviciile firmei?
    • Care este istoricul companiei? Exista marturii ale clientilor?
    • Aveti certificari si acreditari din partea furnizorilor sau importatorilor? Aveti sigle de incredere venite din partea unor terte instituttii care garanteaza pentru voi?
    • Care sunt datele de contact ale firmei? (numere de telefon, email, fax, adresa postala, harta cum se ajunge la sediul vostru). Care este programul de lucru al departamentelor care iau legatura cu publicul? (departamentul de vanzari, service)
    • Care sunt datele de inregistrare ale firmei, datele fiscale? (este obligatie legala ca ele sa apara undeva in paginile site-ului).
    • Care sunt principalii competitori? Sunt prezenti in online, au site-uri? Care dintre site-urile romanesti sau internationale le considerati drept model?

    Raspunsul la aceste intrebari ar putea face diferenta dintre un site care va vinde (probabil) si un site prost realizat (care nu va vinde la fel de bine).

  2. Pe langa toate cele enumerate de Liviu este important ca membrii agentiei care se ocupa de proiect sa inteleaga cat mai bine produsele si publicul tinta. In functie de asta se iau multe decizii importante (ex: E mai important ca magazinul sa arate fantastic din punct de vedere vizual sau sa fie scurt si la obiect?). Cu totii ne dorim sa ne adresam unui numar cat mai mare de clienti, de toate varstele si ocupatiile, dar e mult mai eficient sa targetezi cat mai precis si sa faci magazinul pentru chipul si asemanarea clientilor care iti pot genera cele mai mari incasari.
    Mult succes!

  3. Strict dpv seo: valori meta customizabile pe paginile secundare, zone custom text, posibilitati export pagini cu anumite caracteristici (ex cu text sub 200 cuvinte), export valori meta dupa anumite conditii, posibilitate automatizare preluare valori meta…
    Multe. Depinde de buget si de inspiratia/experinta ta pe seo. Normal, daca alegi si metoda asta de promovare.

  4. Salut Radu,

    Te sfatuiesc sa iti faci o strategie de marketing reala (sa stabilesti etapele principale pe care le ai de parcurs pe termen scurt, mediu si lung) inainte sa incepi constructia siteului.
    Un magazin este doar o parte a strategiei tale de vanzari si performanta lui poate fi usor influentata de restul deciziilor pe care le iei cu privire la strategia globala de vanzari.
    Un brief pentru un magazin nu poate fi general si trebuie sa ia in considerare situatia exacta a nisei pe care esti, publicul, cum aduci traficul, ce faci cu el pe site, si ce faci dupa ce vizitatorii au plecat de pe site. Odata ce ai stabilit toate aceste detalii, poti lua concluziile si le poti transforma usor intr-un brief pentru agentie.
    Detaliaza un plan care include:
    – CUM ADUCI TRAFIC: cat mai multe forme de aducere a traficului: fara plata directa (SEO, Social media, Referinte, Blog, Campanii cu concursuri, etc …) si cu plata (PPC,display, retargeting, comparatoare de produse, afiliere, cumparare de bannere, revieuri, etc …)
    – CE FACI CU VIZITATORUL PE SITE: cel putin 4-5 goaluri (vanzari, inscriere la newsletter, referinte etc…); optiuni de imbunatatire a vanzarilor de care ai nevoie (ex: abandoned shopping cart, crosssell, upsell, social login, related items, colectii de produse, segmentari si campanii individuale de newsletter, etc …)
    – CE FACI CU VIZITATORUL DUPA CE A PLECAT – in cazul in care cumpara (pentru cei 1% care cumpara) si cu cei care nu cumpara (in jur de 99%). Ii lasi sa plece dupa ce te-ai chinuit sa ii aduci sau incerci sa ii impingi spre altceva?

    Odata planul de mai sus schitat – ai cel mai bun brief possibil – ceri agentiei sa iti produca/implementeze tehnologia care sa iti acopere aceste nevoi si te apuci de treaba.

    Sper sa te ajute.
    E.

  5. Buna ziua, sper ca imi este permisa interventia … analiza o fac pur semantic ( adica dupa cuvintele pe care le-ati transmis aici in scris – si o percept ca o intrebare generala ) .

    1. Trebuie sa fac un magazin – on-line. ( Suna ca o obligatie ) . De ce doriti sa faceti un magazin on-line?

    2. Daca dvs sunteti propietarul magazinului – intrebarea mea este care este “viziunea dvs” despre magazinul on-line pe care-l doriti sa-l faceti ? si aici cei care va fac partea de software sa stie sa o transpuna in realitate.

    3. Domnul Liviu Taloi a punctat cateva “Chestiuni” importante intr-un business on-line, se poate adauga viziunea” afacerii si poate multe alte elemente care tine de partea de proiectare a unui business (in principiu). In sensul ca avand un model de business se poate transpune in on-line, daca nu aveti un model de business ar fi indicat sa faceti unul inainte si sa-l transpuneti in on-line. Din acel model reies eceea ce trebuie sa transpuneti si in on-line …( in site) .

    Brief de creatie ?

    Ca sa fiu mai putin ” critic ” si eficient, eu vad in felul urmator lucrurile : pasi generali

    – Idee business – brief componente.
    – model de business ( plan afacere ) : clienti – identificare, piata, concurenti, resurse- si restul de intrebari puse de DL. Taloi care ajuta la o mai buna claritate a magazinului – si foarte importante / de unde ies si principalele nevoii ale magazinului : module, strategie, etc…
    – ulterior in functie de necesarul de resurse, bugete alocate si de evaluarea costurilor sa faceti o discutie cu cei de la ” agentia de ecommerce” ( daca asta presupune programare, marketing) … ” eu presupun ca ei vor avea nevoie de cateva elemente pe care doriti sa le transpuneti in cadrul site-ului si de buget alocat ) – cam aici se invarte discutia de principiu… Daca doriti si alte indrumari punctuale va ofer suport .

  6. Eu sincer as face asa:
    1. Studiu SWOT (http://ro.wikipedia.org/wiki/Analiza_SWOT)
    2. Cooptare consultant online (daca cumva a operat un magazin online in segmentul tau este si mai bine)
    3. Realizarea layout-ului (eventual agentie)
    4. Realizarea site-ului (exclus cu colaboratori sau studenti ‘one man show’)
    5. Documentarea perfecta a produselor initiale
    6. Analiza SEO+UX pe rezultatul muncii de pana acum (consultant SEO daca acel consultant online nu are competente)
    7. Lansare (eventual cu o agentie de PR)

    Bafta!

  7. Inainte de briefing trebuie sa aveti o discutie cu echipa de marketing si vanzari pentru a defini care sunt procesele de vanzare specifice companiei si care sunt necesitatile pe care le-ati avea de la o platforma online.
    Ex: Facturi emise de site sau conectarea site-ului cu platforma de facturare.

    In briefing:
    – stabiliti cum atrageti vizitatori
    – cum se poate optimiza conversia in contextul unicitatii companiei Dvs.
    – elementele de interfata
    – logo grafic
    – culori specifice companiei si domeniului de activitate
    – landing-pages (in cadrul campaniilor trebuie sa definiti una sau mai multe landing-pages cu ajutorul carora sa masurati eficienta efortului de promovare)
    – procesele de business conexe actualizarii preturilor, listei de produse, etc.
    – metodele prin care doriti sa actualizati cele mentionate mai sus.
    – contactele pt suport tehnic, suport clienti cat si metodele de contact (poate fi email, chat live, forum, etc)
    – un site e-commerce fiind un proiect pe termen mediu si lung stabiliti din start serviciile post-vanzare (suport tehnic), bugetele SEO si publicitate.

  8. Am gasit aici ceva informatii legate de cum sa scrii un brief bun si ce elemente trebuie sa contina: romaniancopywriter.ro/cum-arata-un-brief-complet/.
    Pe langa asta consider ca e important sa stabilesti si ce asteptari finale ai legate de design, de site sau de agentie. Daca tu nu stii cum ar trebui sa arate si ce ar trebui sa reprezinte site-ul tau, atunci e foarte posibil sa fi dezamagit la final. Apoi cred ca e foarte important ca informatia asta sa transmisa mai apoi si catre agentia care iti face site-ul. Ei pot avea multa creativitate, dar daca nu e ceea ce iti doresti, e totul munca in van.
    Sper sa iti fie utila informatia de acolo si sa te ajute sa realizezi un brief bun.
    Bafta!

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.