Amazon: 5 concluzii despre succesul monetar din Q2 2016
In perioada aprilie-iunie 2016, Amazon a avut cel mai profitabil trimestru din istorie: compania cu o reputatie negativa pe Wall Street a anuntat, pentru al cincilea trimestru consecutiv (!), un profit record (857 milioane $) si venituri de 30,4 miliarde $ – depasind mult estimarile analistilor, scrie fortune.com. Cifrele impresionante ne transmit urmatoarele:
- Schimbarea de strategie a dat roade: profitul Amazon a crescut cu 800% – fata de Q2 2015, cand avea profituri de 92 de milioane $, acum a ajuns la 857 milioane; CEO-ul si fondatorul Jeff Bezos a reinvestit in afacerile companiei, construind depozite noi, creand produse proprii (smartphone-uri, tablete, Echo), promovand serviciul Amazon Prime, lansand seriale proprii de succes (ca „Transparent”, „The Man in the High Carstle”, „Bosch” sau „Mozart in the Jungle”) si lucrand la o retea de livrare rapida, care sa rivalizeze cu nume ca FedEx si UPS.
- India e in continuare o prioritate importanta: in anuntul legat de Q2 2106, Bezos a atras atentia asupra expansiunii masive din India, zona in care compania a anunat (la inceputul anului) ca va investi 3 miliarde $ – lansand aici un cloud AWS regional si servicul Prime (cu livrare gratuita nelimitata) si urmeaza a lansa Prime Video (oferind indienilor acces la serialele si filmele companiei, inclusiv productii bollywoodiene).
- Platforma cloud a companiei creste rapid: veniturile din platforma cloud au crescut cu 58% in Q2 2016 fata de perioada similara a anului trecut (atingand 2,89 miliarde $), iar profitul a fost de 718 milioane $ (de peste doua ori mai mult decat in perioada similara din 2015); momentan, cloud-ul AWS opereaza in 13 regiuni geografice si pregateste extinderea in 4 zone noi panal a finele anului.
- Da in continuare multi bani pe livrare: Amazon a dat 3,36 miliarde $ pe serviciile de livrare in Q2 2016 (cu 44% mai mult fata de perioada similara a anului trecut); prin urmare, compania incearca sa economiseasca bani construind o retea proprie de livrare (inchiriaza avioane si camioane si pune la punct livrarea prin drone).
- Creste numarul de depozite: Amazon isi foloseste depozitele pentru a-si tine pe stoc propriile produse, dar si cele ale altor companii care vand celor 50 de milioane de membri ai serviciului Prime; compania a cheltuit pe depozite 3,8 miliarde $ in Q2 2016 (cu 1 miliard mai mult fata de aceeasi perioada din 2015); Amazon are momentan 173 de astfel de centre de depozitare si ambalare in lume si doreste extinderea in Q3 2016.
Leave a reply