Alibaba si Amazon se bat pe piata europeana, de Singles’ Day
Alibaba are planuri mari in Europa, de Singles’ Day (11 noiembrie), anul acesta, informeaza cnbc.com. Aflat in competitie cu Amazon, gigantul chinez a fost in top 3 companii e-commerce de produse de consum, din Europa de Est, in 2020 (conform Euromonitor International), dupa ce ocupase locul 1, in 2019. Comparativ, Amazon nu a intrat nici in top 10, in regiune, dar este cel mai important seller online din Europa de Vest. In plus, in 2020, gigantul cu sediul la Seattle si-a pastrat constant market share-ul european (la 19,3%), in timp ce Alibaba a crescut (de la 2%, la 2,9%).
Aceasta competitie de pe piata e-commerce europeana se va intensifica la mijloc de noiembrie, cand Alibaba organizeaza Singles’ Day, pe AliExpress. Platforma permite cumparaturile transfrontaliere direct din fabricile chinezesti si compania se axeaza in special pe atragerea clientilor din Spania, Rusia si Brazilia. Anul acesta, AliExpress vrea sa dubleze subventiile pentru suportul logistic international, comparativ cu Singles’ Day 2020, cand a cheltuit de cinci ori mai mult pe subventii (pentru a se asigura ca trimite la timp toate comenzile online, fara a mari preturile de livrare). In plus, numarul de zboruri charter transfrontaliere va crest, de la 80, la 100/saptamana.
Odata plecate din China, acestea vor fi distribute la centrele de sortare logistice Cainiao (6 in Europa si 1 in Rusia) si livrare direct catre clientul final sau catre lockerele de livrare din marile orase: Cainiao s-a pregatit inca din septembrie, instaland 170 de lockere noi in Madrid si Barcelona (Spania) si peste 80 in Paris (Franta). Compania logistica are de gand sa instaleze 5.000 de lockere noi, la nivel global, inainte de Singles’ Day 2021, concentrand-se pe Rusia, Polonia, Spania si Franta.
Leave a reply