Alibaba a mai injectat 845 de milioane $ in Lazada.com
Gigantul e-commerce chinez Alibaba Group Holding a investit recent 845 de milioane $ in Lazada, platforma sa online din Asia de SE, informeaza scmp.com. In total, Alibaba a investit cateva miliarde de dolari in Lazada, a carei extindere internationala o vizeaza, pe fondul faptului ca principalul ei rival pe plan local (JD.com) doreste retragerea din Asia de SE.
Lansata in 2012, Lazada a primit prima injectie de capital din partea Alibaba in 2016, cand compania cu sediul la Hangzhou a cumparat un procent important de actiuni al platformei e-commerce. Inainte de acest moment, stransese peste 685 de milioane $ de la investitori ca Tesco, Temasek, Summit Partners, JPMorgan Chase si Kinnevik AB. Odata cu investitiile ulterioare, Alibaba a ajuns sa detina 80% din compania care opereaza in Singapore, Malaezia, Indonezia, Thailanda, Vietnam si Filipine.
In luna mai, Alibaba a raportat o crestere de 2% al veniturilor in Q4 2022 si a transmis ca vanzarile e-commerce internationale au crescut cu 29% YoY, pana la 18,5 miliarde de yuani (echivaentul a 2,5 miliarde $). In perioada mentionata, platformele Lazada, AliExpress, Trendyol si Daraz au avut un volum de comenzi combinate mai mare cu 15% YoY.
Leave a reply