Alibaba, criticat pentru modul in care lupta cu falsurile
Aproape 12 asociatii de comert din intreaga lume (ca Union des Fabricants, French Federation of leather Goods si Federation of the Swiss Watch Industry) se plang ca Alibaba Group nu face destule eforturi pentru a elimina de pe site-urile sale produsele contrafacute, scrie „The Wall Street Journal”. Intr-o scrisoare trimisa in august companiei, aceste asociatii spun ca, „desi a luat un numar mare de masuri concrete”, Alibaba nu a reusit sa duca la bun sfarsit promisiunile facute in legatura cu reducerea numarului de falsuri de pe platformele sale (de exemplu, software-ul Alibaba nu detecteaza imaginile blurate ale produselor false, desi compania spune ca imaginile ii incalca regulile).
Care a fost reactia Alibaba Group Holding Ltd.? Apreciaza tonul constructiv al scrisorii si intentioneaza „sa lucreze indeaproape cu brand-urile reprezentate de asociatiile de comert, multe dintre ele avand deja o relatie de succes cu platformele Alibaba”.
Si American Apparel & Footwear Association (care reprezinta peste 1.000 de brand-uri din domeniu) s-a plans separat ca Alibaba nu a facut niciun pas in directia eliminarii fake-urilor pe care le vinde online, iar scoaterea de pe site-urile grupului a produselor contrafacute este in continuare un proces greoi si complicat. American Apparel & Footwear Association a facut lobby pentru ca gigantul comertului electronic asiatic sa fie trecut din nou in lista neagra a Oficiului National al Registrului Comertului din SUA (U.S. Trade Representative).
USTR a eliminat din raportul sau anual 2 dintre site-urile grupului, in 2011 (Alibaba.com) si in 2012 (Taobao.com), dar anul trecut s-a aratat ingrijorat de vanzarile de produse false pe platformele Alibaba si a explicat ca, in 2016, va analiza atent „masurile eficiente” ale eliminarii acestora din e-commerce. USTR primeste sugestii pentru raportul anual pana in luna octombrie.
Leave a reply