Adina Nichitean (Zitec.ro), despre succesul in online
ECOMpedia.ro continua seria de materiale in cadrul careia am invitat o serie de experti autohtoni (pe care i-am tras deja de limba, in interviurile Roundup ECOMpedia, pe teme legate de platforme e-commerce, SEO, Facebook Ads si AdWords) sa ne spuna povesti de succes/studii de caz din randul clientilor proprii, cum au reusit sa dezvolte business-ul pe care il au acum, ce provocari au ca antreprenori, ce sfaturi au pentru cei aflati la inceput de drum in aceleasi domenii si cum definesc ei succesul in online.
Am stat de vorba si cu Adina Nichitean (foto 1, Head of e-Commerce Solutions la Zitec.com, care ofera consultanta IT, dezvoltare de proiecte online, optimizare SEO si marketing). Aceasta ne-a povestit (printr-un exemplu practic, campania de Black Friday pentru Flanco) cum crede ca poti atinge succesul in mediul virtual:
„In cei 7 ani de experienta in zona de e-commerce, cateva aspecte au cantarit decisiv la succesul proiectelor in care am fost implicata. Succesul in online este despre cum raspunzi nevoilor de business si se rezuma la capacitatea de a anticipa si satisface cererile clientilor finali prin solutii online cat mai eficiente.
Ca si in cazul altor piete, zona de e-commerce se afla intr-o continua transformare sub influenta evolutiei tehnologice continue si a asteptarilor si comportamentului utilizatorilor. Este clar ca succesul vine atat din a tine pasul cu aceasta evolutie, dar mai ales atunci cand se urmareste inovarea prin solutii care se traduc intr-un avantaj in fata competitorilor. In acest sens, este esential sa existe o corespondenta clara intre analiza de business si strategia de atingere a obiectivelor prin mediul online. Sansele de succes ale unui proiect cresc odata ce ajustam in mod corect ceea ce ne propunem sa obtinem, in ce perioada de timp, cu ce instrumente si cu ce plan de implementare.
Pentru mine si echipa Zitec, un astfel de proiect de succes este aplicatia dezvoltata pentru magazinul online Flanco pentru campania de Black Friday. Pornind de la un framework Open Source, am dezvoltat o platforma e-commerce capabila sa sustina trafic intens de date. Folosirea infrastructurii cloud a insemnat o reducere a costurilor cu 80%, comparativ cu utilizarea unei infrastructuri traditionale. Totodata, Flanco se numara printre putinii concurenti de pe piata retailerilor online cu downtime 0, pe parcursul tuturor campaniilor dezvoltate in ultimii 4 ani, pe platforma dezvoltata de Zitec, componenta absolut necesara pentru succesul unei campanii de Black Friday.
In cazul Flanco, succesul proiectului a venit din adaptarea tehnologica la cererile generate de un trend de e-commerce. Insa, pentru iELM, producatorul si magazinul online de haine de copii in editie limitata, succesul a insemnat imbinarea strategiilor si instrumentelor de digital marketing si a solutiilor software, pentru extinderea afacerii in 3 noi tari, in 2017: Romania, Germania și Austria, permitand astfel o crestere de 50% a veniturilor. Viziunea asupra proiectului a presupus definirea atenta a strategiei, campaniilor de marketing si solutiilor software care sa sustina implementarea. S-au urmarit constant rezultatele inregistrate in cadrul proiectului, astfel ca a fost posibila optimizarea continua a planului pentru atingerea succesului.”
Leave a reply