Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

123

66% dintre internautii europeni fac cumparaturi online. Ce cumpara?

Asa cum scriam recent, cele mai noi date ale oficiului european de statistica Eurostat indica faptul ca 66% dintre utilizatorii de Internet din tarile Uniunii Europene – adica doua treimi – au cumparat/comandat online bunuri/servicii pentru uz personal in anul recent incheiat. Sondajul Eurostat pe 2016 a fost efectuat pe 156.152 de gospodarii din cele 28 de state membre UE (plus Norvegia, Macedonia si Turcia), care contin cel putin o persoana de 16 – 74 de ani, si 203.798 persoane de 16 – 74 de ani din uniune.

Cifre relevante din raportul Eurostat:

  • procentul persoanelor care fac e-shopping creste pe vechiul continent, cele mai mari procente intalnindu-se in randul persoanelor de 16 24 de ani (68%) si 25  – 54 de ani (69%)

    1 Internet_users who bought online 2016

  • au cumparat ceva online peste 8 din 10 britanici care intra pe Internet (87 %); procentele sunt de 84 % in Danemarca, 82% in Germania si doar 38 % in Cipru, 27% in Bulgaria si 18 % in Romania

1 Internet_users who bought online 2016

  • cea mai mare crestere (peste 10 puncte procentuale), intre 2012 si 2016, s-a inregistrat in Lituania, Cehia, Irlanda, Ungaria, Spania, Italia si Slovacia
  • hainele si articolele sportive sunt cel mai popular tip de bunuri si servicii cumparate online in UE, in 2016 (61% dintre cumparatori le-au ales); pe locul doi, s-au plasat vacantele si cazarile la hotel (52%); pe urmatoarele pozitii din clasament, avem bunurile de uz casnic (44%), biletele pentru evenimente (38%), cartile, revistele si ziarele (33%)3 Online_purchases
  • grupa de varsta 16 – 24 ani cumpara online cel mai des haine si articole sportive (69%)
  • grupa de varsta 25 – 54 ani cumpara online cel mai des bunuri de uz casnic (49%)
  • grupa de varsta 55 – 74 ani cumpara online cel mai des bilete de calatorie si vacante (57%)
  • cat priveste sumele cheltuite, cel mai mare procent de e-shopperi (40%) au cheltuit, in 2016, intre 100 si 499 €
    4 Money_spent_on_online_shopping
  • activitatea e-commerce este afectata de sex, varsta, nivel de educatie si loc de munca; astfel, barbatii cumpara online mai des decat femeile (67%, respectiv 65%), tinerii de 25 – 34 de ani sunt e-shopperi mai activi (75%), persoanele cu nivel mai inalt de educatie au cumparat cel mai mult online (80%), la fel si cei angajati (71%)
    5 Internet_users_who_bought_or_ordered_goods2016

Raspunde la aceasta intrebare