Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

6 din 10 romani intentioneaza sa faca achizitii de Black Friday 2023 (studiu)

In acest an, procentul romanilor care intentioneaza sa profite de reducerile de Black Friday a scazut cu 5 puncte fata de 2022 (de la 62%, la 57%), conform studiului MKOR „Cumparaturile de Black Friday, in 2023”. Planuri pentru reducerile din noiembrie si-au facut in special persoanele sub 40 de ani, femeile, persoanele cu venituri medii, parintii cu copii minori si cei fara copii, anunta MKOR, intr-un comunicat de presa. Studiul a fost realizat in noiembrie 2023, pe un esantion reprezentativ, de 1.000 de romani, de 18-55 de ani.

Ce a mai descoperit studiul amintit:

  • pe fondul climatului economic incert, majoritatea romanilor care intentioneaza sa profite de reducerile de Black Friday si-au facut deja un buget orientativ – 8 din 10 respondenti au un buget dedicat (fata de doar 20%, in 2022); doar 1 din 5 romani merg la cumparaturi fara un plan financiar prestabilit (fata de 4 din 5, in 2022)
  • cei hotarati sa faca achizitii de Black Friday si-au facut lista cu 2-3 saptamani inainte de 1 noiembrie; doar membrii Generatiei Z (tineri de pana la 24 de ani) si persoanele fara copii tind sa fie mai spontane (2 din 10 prefera sa decida pe moment ce cumpara)
  • si in acest an, electronicele si electrocasnicele se afla in topul preferintelor, desi interesul a scazut cu 7% YoY; cu un procent similar s-a redus si apetenta pentru produsele IT&C, de la 34% (in 2022) la 27% (anul acesta); in schimb, fata de 2022, a crescut interesul pentru articolele de Fashion (+14% YoY si chiar mai mult, in cazul Generatiei Z – 64% si al femeilor – 58%)
  • motivul pentru care romanii cumpara de Black Friday – achizitionarea produselor/serviciilor dorite la preturi mai bune (56%), vaneaza mereu ofertele (36%), reducerile din noiembrie sunt un prilej bun de a cumpara cadouri pentru Craciun (29%)
  • 1 din 4 romani vor miza pe mixul dintre magazinele fizice si cele online, dar online-ul ramane mediul de achizitie si de deocumentare preferat, de Black Friday; aplicatia mobila a magazinului si retelele de socializare sunt cele mai accesate, iar reclamele TV sunt o sursa de inspiratie pentru o treime dintre cei care au planuri de Black Friday

„Am reluat studiul privind planurile romanilor de Black Friday pentru ca ne-am dorit sa vedem cum au evoluat preferintele, fata de anul trecut. Rezultatele arata ca, desi interesul pentru cumparaturile de Black Friday se mentine relativ ridicat, romanii adopta o abordare mai prudenta in 2023, gestionandu-si mai bine bugetul alocat. Totul pe fondul unui pesimism general privind situatia economica actuala”, transmite Corina Cimpoca (foto, Fondatoare MKOR).

Comentariu ( 1 )

  1. […] 6 din 10 romani intentioneaza sa faca achizitii de Black Friday 2023 (studiu) – ECOMpedia […]

Leave a reply