4 modalitati in care retailerii online de Fashion folosesc AI-ul (raport)
Intr-un raport cuprinzator privind tendintele comertului electronic, cu date stranse pe parcursul anului 2020, motorul de cautare de moda online GLAMI.ro a concluzionat ca inteligenta artificiala (AI) va fi unul dintre principalii factori declansatori ai inovatiei, in domeniul Fashion e-commerce, in 2021. Mai mult ca niciodata, magazinele online sunt dispuse sa investeasca in invatarea automata si in instrumentele AI menite sa reduca pierderile si sa sporeasca fidelizarea si satisfactia clientilor.
Cum folosesc retailerii AI-ul pe platformele lor online
In 2020, s-a inregistrat o tendinta de democratizare si raspandire a AI in e-commerce. Pana acum, doar gigantii din domeniu foloseau algoritmii de invatare automata (machine learning/ML) pentru a afla tendintele vanzarilor, dar acum chiar si micii comercianti sunt dispusi sa foloseasca AI si ML, pentru a intelege piata dinamica a modei. Potrivit informatiilor GLAMI.ro, retailerii de moda online vad un potential in folosirea AI mai ales pentru:
- reducerea retururilor – masura gresita si croiala nepotrivita sunt inca printre principalele motive pentru returnarea produselor comandate online; AI-ul poate ajuta in alegerea masurii potrivite) pe baza achizitiilor anterioare si a produselor returnate) si multi e-tailers iau in considerare implementarea de dressing-uri virtuale, in care un client poate proba produsele inainte de a le comanda, cu ajutorul camerei frontale a telefonului propriu si a realitatii virtuale (VR)
- personalizare si cautare inteligenta – comertul online de moda se dezvolta constant si clientii se confrunta din ce in ce mai des cu paralizia alegerii, din cauza numarului mare de produse disponibile online ori a incapacitatii de a gasi ceea ce isi doresc; cand acest proces devine prea stresant, parasesc procesul de cumparaturi; cheia pentru a rezolva aceasta problema este personalizarea si gasirea rapida a produsului cautat; asta se poate face prin cautarea vizuala (foto/prin imagini), instrument deja activ pe toate platformele GLAMI; utilizatorul face o fotografie si apoi poate gasi aceeasi tinuta/una similara prin functia de cautate, pentru a o achizitiona; cautarea prin imagini pe GLAMI.ro a dublat conversia magazinelor partenere
- asistenta clienti – chatbotii si asistentii vocali sunt din ce in ce mai cautati de comerciantii romani de pe Internet, mai ales ca se estimeaza ca asistentii virtuali AI ar putea reduce costurile de customer support cu 30%
- evaluari ale inventarului si ale cererii de produse – AI-ul va fi utilizat in continuare pentru a prezice vanzarile, tendintele si modificarile in cererea de produse, prin monitorizarea retelelor sociale si a altor surse de date
Investitia in AI – studiu de caz GLAMI.ro
Inca de la izbucnirea pandemiei COVID-19, 47% dintre operatorii online si-au mentinut investitiile in instrumente AI, iar 30% dintre comercianti sunt chiar dispusi sa creasca aceste investitii. Ca parte a aceleiasi analize, prin AI se obtin cresteri in rata de satisfactie a clientilor (+25%), pierderi mai mici si reduceri semnificative ale costurilor.
Primul motor de cautare de moda online din Romania uneste sute de magazine intr-un singur loc, iar mii de produse sunt adaugate in catalog in fiecare zi. Echipa de dezvoltatori AI a GLAMI a aflat ca, prin introducerea automatizarii pentru a clasifica produsele (pe baza imaginii si descrierilor) si pentru a personaliza experienta clientului online (prin afisarea produselor relevante, pe baza istoricului si comportamentului de navigare), munca a peste 100 de persoane – salariati full-time – este economisita, AI-ul ducand la cresterea conversiilor si sesiunilor, dar si la reducerea bounce rate-ului.
Leave a reply