3 provocari pentru retailerii europeni, intr-o lume omnichannel (studiu)
Retailerii din Europa sunt in curs de adaptare a operatiunilor la consumatorii digitali, intr-o lume omnichannel. Provocarile adaptarii la noile cerinte ale clientilor presupun reconstruirea sistemelor logistice si de informatii, iar UPS si-a dorit sa afle ce pasi concreti fac acestia pentru a-si asigura reusita.
Studiul UPS „Pulse of the Omni-channel Retailer (2016)”, a descoperit ca 40% dintre retailerii europeni spun ca integrarea intr-o lume omnichannel e o provocare curenta pentru ei, iar peste 30% dintre respondenti spun ca se confrunta cu provocari mari in ceea ce priveste investitiile in IT, logistica, intelegerea comportamentului consumatorilor si instruirea managementului pentru a derula operatiuni omnichannel.
Studiul noteaza ca in centrul retailing-ului contemporan sta clientul, nu produsul: clientul a preluat controlul informatiei, canalelor de vanzare, sursei de la care cumpara si isi doreste o experienta de cumparare flexibila si rapida (cu livrare a doua zi, livrare gratuita si puncte fixe de ridicarea comenzii). In acest context, magazinele online din Europa trebuie sa inoveze in 3 zone-cheie, pentru a concura la nivel transfrontalier: magazine fizice, epuizarea stocurilor si retururi, scrie prwave.ro.
- REGANDIREA MAGAZINULUI FIZIC – Conform UPS, 42% dintre consumatorii de astazi se documenteaza si cumpara online, doar 20% se documenteaza si cumpara in magazine offline si 7% se documenteaza offline si cumpara online. Pentru a ramane competitivi, retailerii europeni trebuie sa tina cont de cifre si sa regandeasca activitatea magazinului fizic (8 din 10 respondenti intentioneaza sa il foloseasca pe post de showroom al produselor disponibile in reteaua lor, iar jumatate dintre respondenti vor sa le ofere livrare in magazin, prin serviciul Click & Collect, si posibilitatea de a returna produsul in magazin).
- STOC 0 = CLIENTI PIERDUTI – Foarte des, magazinele online pierd clienti pentru ca nu mai au produsul in stoc, iar 41% dintre europeni aleg in acest caz sa cumpere produsul de la concurenta (doar 17% sunt dispusi sa astepte reintrarea in stoc). Clientul poate fi pastrat daca i se ofera informatii exacte privind momentul cand e reinnoit stocul si momentul in care ii poate fi livrat produsul. Investitii trebuie facute si in domeniul livrarii: momentan, doar 9% dintre companii ofera livrare gratuita fara niciun asterisc (72% o ofera pentru un prag minim de comanda si 61% o ofera doar pentru anumite produse).
- RETURURI – Gestionarea retururilor e un factor de succes pentru toti retailerii, care spun ca principalele provocari in domeniu sunt legate de gestionarea bunurilor defecte (64%) si efectuarea controalelor de calitate (50%); in plus, 60% dintre respondenti spun ca au nevoie de parteneri de servicii logistice pentru a gestiona retururile. In paralel, 58% dintre consumatori spun ca returul gratuit le garanteaza o exprienta de shopping placuta si 34% vor sa vada deja notata pe cutia produsului adresa de retur.
Studiul a fost efectuat cu participarea a 707 de reprezentanti ai unor companii de retail din 7 tari europene (Belgia, Franţa, Germania, Italia, Olanda, Spania şi Marea Britanie), in perioada ianuarie – martie 2016.
Leave a reply