Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Valoarea pietei e-commerce locale va depasi 8 miliarde €, in 2025 (raport)


MerchantPro a lansat a doua editie a „e-commerce Insights 2025”, un studiu care analizeaza comertul online local, evidentiind tendinte, estimari si perspective de la lideri din industrie. Raportul noteaza ca, in ciuda contextului geopolitic si socio-economic dificil, in 2024, piata e-commerce locala a aratat o rezilienta ridicata si o capacitate buna de adaptare, marcand o crestere de 8%. Procentul este semnificativ superior cresterii economice (1%) si aliniat cu evolutia retailului total (+8,4% conform INS, in primele 11 luni din 2024).

Aceasta crestere de 8% este confirmata si de analiza vanzarilor magazinelor online construite si gestionate pe MerchantPro, platforma SaaS utilizata de peste 2.000 de comercianti din Romania. Mai exact, in 2024, valoarea pietei a fost de 7,7 miliarde €, cu perspective de crestere si in 2025, peste nivelul de 8 miliarde €. Valoarea medie a achizitiilor online realizate de un client online anul trecut a fost de circa 857 €, potrivit Statista.

„E-commerce-ul din Romania continua sa creasca, insa intr-un peisaj mai complex si mai competitiv. Consumatorii sunt mai informati, isi doresc oferte personalizate si experiente de cumparare mai rapide si mai flexibile. Raportul nostru ofera o imagine clara asupra schimbarilor din industrie si a modului in care comerciantii se pot adapta pentru a avea succes”, a declarat Arthur Radulescu (foto, CEO MerchantPro).

Ce a mai descoperit raportul:

  • 55% dintre romani au cumparat ceva online cel putin o data, in 2024
  • locuitorii din mediul rural au o adoptie superioara celor din urban, unde e-commerce-ul a devenit deja parte din stilul de viata
  • regiunile cu cea mai slaba penetrare a e-commerce-ului raman Oltenia (38,4%) si Sud-Muntenia (39,5%), iar zona cea mai activa este Bucuresti-Ilfov (64,1%); celelalte regiuni ale tarii se situeaza in jurul mediei de 55%
  • peste 60% dintre cumparatori comanda online de peste 5 ani, doar 8% au plasat prima comanda in ultimul an
  • consumatorii sunt mai exigenti si mai selectivi– pretul, livrarea rapida si flexibilitatea in retur au devenit factori decisivi in achizitiile online
  • platile digitale castiga teren– o treime dintre tranzactiile din 2024 au fost achitate cu cardul, iar Revolut Pay si Apple Pay devin din ce in ce mai populare
  • Generatia Z redefineste comertul online, prefera platformele mobile, cumpara pe baza continutului video si acorda importanta sustenabilitatii
  • tot mai multi consumatori aleg sa cumpere de pe marketplace-uri mari
  • consumatorii aleg un magazin online in functie de criterii ca livrarea gratuita (41%), descrierile detaliate ale produselor (27%), 24% (transparenta costurilor), returul gratuit (21%,), optiunile flexibile de plata (15%)
  • categoria Beauty a depasit popularitatea segmentului Fashion, fiind preferata in achizitii online de 64% din public, iar verticala Farma se bucura de o popularitate superioara categoriei vedeta a ultimului deceniu – Electronicele
  • piata e-commerce din Romania este polarizata intre jucatorii mici (numerosi si flexibili) si companiile mari (care controleaza o mare parte din venituri) – 98,3% dintre companii sunt mici, insa genereaza doar41% din cifra de afaceri a sectorului, iar companiile mari, care reprezinta doar 0,025% din total, genereaza o treime din veniturile pietei
  • tendintele remarcate de expertii autohtoni – integrarea AI (in special pe segmentele de personalizare, genAI, ChatBot si analiza datelor), concurenta crescuta din plan extern si provocarile create de contextul geopolitic, dezvoltarea platilor instant si cresterea livrarilor internationale si in lockere, evolutia canalelor de marketing care sustin vanzarile in e-commerce, consolidarea si polarizarea pietei, cu extindere de la jucatorii importanti, cresterea adoptiei practicilor de sustenabilitate

Leave a reply