Valoarea pietei DIY online europene a fost de 66 miliarde €, in 2024 (infografic)
Piata online DIY din Europa a totalizat venituri in valoare de 66 de miliarde € anul trecut, anunta ecommercenews.eu. Asta inseamna 17% din vanzarile totale de produse DIY (online si offline), care au valorat 388 de miliarde €.
Cifrele au drept sursa originala raportul „DIY, Home & Garden Cross-Border” (realizat de Cross-Border Commerce Europe). Comparativ, in anul 2023, aceasta piata digitala era de 56 de miliarde € (cresterea pana la 66 de miliarde € fiind prognozata abia pentru 2025), iar valoarea totala era de 368 de miliarde € (deci vanzarile de produse DIY pe Internet reprezentau 15,2% din total).
Raportul mai noteaza ca, pana in 2026, online se va atinge o valoare de 78 de miliarde € si ca se va ajunge la un share de 18% din totalul pietei, un an mai tarziu. Magazinul online care domina sectorul DIY european este Amazon (cu 15% din piata, adica 9,15 miliarde €), dar gigantii chinezi Temu si AliExpress sunt competitori impresionanti. Drept dovada, in 2024, achizitiile transfrontaliere in aceasta nisa au crescut pana la 32,8% din piata online (adica o valoare de 21,6 miliarde €).
Leave a reply