Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romania: publicitatea online, in crestere cu 22% in H1 2017 (studiu)

In primele trei luni ale anului in curs (1 ianuarie – 25 martie), volumul brut de publicitate online din tara noastra s-a ridicat la 23,72 milioane € (rate card), cu 22% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut. Asta a descoperit studiul „Monitorizarea Investitiilor in Publicitatea pentru Online” (MIPO), realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) si citat de forbes.ro.

Organizatia care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor) a calculat acest volum pe baza tarifelor-lista de publicitate. Acelasi studiu BRAT a descoperit ca:

  • numarul de afisari pentru reclamele postate pe Internet a crescut cu 17%, ajungand la 1,65 miliarde de afisari
  • in topul celor mai mari investitori se afla companiile de telecomunicatii Orange si Vodafone, fiecare cu bugete ce depaseste 1 milion € (rate card): Orange a investit 1,72 milioane € (pentru 118,6 milioane de afisari), Vodafone – 1,18 milioane € (74,93 milioane de afisari)
  • Telekom Romania, cel de-al treilea mare operator telecom autohton, se afla pe locul 19 in topul celor mai mari investitori, cu 320.198 €
  • din top 5 mai fac parte reteaua de magazine Lidl (833.281 € si 56,8 milioane de vizualizari), lantul de farmacii Catena (644.631 € si 41,72 milioane de vizualizari) si dezvoltatorul imobiliar Opus Land Development (628.788 € si 39,24 milioane de vizualizari)

    publicitate

  • companiile de comunicatii sunt sectorul cu cel mai mare consum de publicitate online, ele investind un buget total de peste 3,4 milioane € (ceea ce reprezinta 14,5% din volumul total); pe locul doi s-au plasat, in promovarea online, companiile din business, industrie si echipament tehnologic (14,1%)
  • alte cote de piata din publicitatea pe Internet in Romania: firmele de „divertisment & media & timp liber” – 13%, sectorul auto – 10,7%, piata farmaceutica – 10,5%
  • in topul site-urilor cu cele mai mari vanzari de publicitate se afla adevarul.ro (1,48 milioane €), stirileprotv.ro (1,1 milioane €) si mediafax.ro (983.000 €)
    pub

Leave a reply