Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Romania: publicitatea online, in crestere cu 22% in H1 2017 (studiu)

In primele trei luni ale anului in curs (1 ianuarie – 25 martie), volumul brut de publicitate online din tara noastra s-a ridicat la 23,72 milioane € (rate card), cu 22% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut. Asta a descoperit studiul „Monitorizarea Investitiilor in Publicitatea pentru Online” (MIPO), realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) si citat de forbes.ro.

Organizatia care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor) a calculat acest volum pe baza tarifelor-lista de publicitate. Acelasi studiu BRAT a descoperit ca:

  • numarul de afisari pentru reclamele postate pe Internet a crescut cu 17%, ajungand la 1,65 miliarde de afisari
  • in topul celor mai mari investitori se afla companiile de telecomunicatii Orange si Vodafone, fiecare cu bugete ce depaseste 1 milion € (rate card): Orange a investit 1,72 milioane € (pentru 118,6 milioane de afisari), Vodafone – 1,18 milioane € (74,93 milioane de afisari)
  • Telekom Romania, cel de-al treilea mare operator telecom autohton, se afla pe locul 19 in topul celor mai mari investitori, cu 320.198 €
  • din top 5 mai fac parte reteaua de magazine Lidl (833.281 € si 56,8 milioane de vizualizari), lantul de farmacii Catena (644.631 € si 41,72 milioane de vizualizari) si dezvoltatorul imobiliar Opus Land Development (628.788 € si 39,24 milioane de vizualizari)
    publicitate
  • companiile de comunicatii sunt sectorul cu cel mai mare consum de publicitate online, ele investind un buget total de peste 3,4 milioane € (ceea ce reprezinta 14,5% din volumul total); pe locul doi s-au plasat, in promovarea online, companiile din business, industrie si echipament tehnologic (14,1%)
  • alte cote de piata din publicitatea pe Internet in Romania: firmele de „divertisment & media & timp liber” – 13%, sectorul auto – 10,7%, piata farmaceutica – 10,5%
  • in topul site-urilor cu cele mai mari vanzari de publicitate se afla adevarul.ro (1,48 milioane €), stirileprotv.ro (1,1 milioane €) si mediafax.ro (983.000 €)
    pub

Raspunde la aceasta intrebare