Reduceri mari + vanzari online = venituri mai mari, pentru Nike, in Q2 2022
In al doilea trimestru al anului fiscal 2022 (septembrie-noiembrie), Nike Inc. a avut venituri de 13,3 miliarde $ (+17% YoY) si venituri nete de 1,3 miliarde $ (la acelasi nivel ca in Q2 2021), citim pe footwearnews.com. Compania americana de echipamente sportive si-a facut recent publice datele fiscale interne, intr-un comunicat de presa. Aceasta crestere trimestriala este a doua cea mai mare din ultimii 10 ani, pentru Nike (dupa cea de 95% din Q4 2021, cand magazinele fizice se deschisesera, in urma unui an de lockdown pandemic).
Comunicatul amintit mai mentioneaza, apropo de Q2 2022, ca vanzarile directe ale Nike au fost mai mari cu 16% YoY, atingand suma de 5,4 miliarde $. Vanzarile online au crescut cu 25% si vanzarile angro au fost mai mari cu 19%. John Donahoe (CEO si Presedinte Nike) a transmis ca aceste rezultate au fost mai bine decat cele asteptate de companie si s-au datorat conexiunii existente intre Nike si consumatori, puterii brandului si orientarii companiei spre mediul digital.
Compania de echipamente sportive a fost influentata de inflatie si de modificarea preferintelor consumatorilor. Consecinta? Un stoc crescut de produse, pe care Nike a incercat sa-l lichideze (mai ales in America de Nord), facand reduceri mai mari ca de obicei. Asta – dar si modificarea cursurilor valutare si cresterea costurilor logistice – a afectat marja bruta de profit: aceasta a scazut la 42,9%, stocul de marfa valorand 9,3 miliarde $ (+43% fata de aceeasi perioada din 2021).
Comentariu ( 1 )
[…] Reduceri mari + vanzari online = venituri mai mari, pentru Nike, in Q2 2022 – ECOMpedia […]