In toamna, H&M va inchide outletul Afound.com, lansat in 2018
Afound.com, outletul digital al retailerului H&M, isi va inchide portile virtuale in aceasta toamna, anunta ecommercenews.eu. Afound a fost lansat de compania suedeza de Fashion in vara lui 2018 si reunea produse cu preturi mai mici, de la branduri populare (din Grupul H&M si nu numai, ca Weekday, COS, Arket, & Other Stories), pentru ambele sexe si pentru copii.
Pe langa imbracaminte, platforma de tip outlet a inceput sa vanda ulterior si produse pentru casa, cosmetice, parfumuri si produse de ingrijire personala. Afound nu a vandut doar online, ci si offline, in magazinele fizice din Stockholm si Malmo (Suedia), dar si din alte tari. Ulterior, acestea s-au inchis, iar afound.com a ramas singurul canal de vanzare, adresat consumatorilor din 7 tari europene: Suedia, Danemarca, Norvegia, Finlanda, Germania, Austria si Tarile de Jos.
Decizia de a inchide Afound in toamna lui 2024 este motivata de faptul ca brandurile incluse in oferta au adoptat strategie direct-to-consumer, au inceput sa isi vanda produsele pe propriile platforme, iar numarul de comenzi primite pe site a scazut. Astfel, outletul nu mai era viabil, din punct de vedere economic.
H&M si-a facut recent publice datele financiare din prima jumatate a lui 2024: vanzarile nete au crescut cu doar 1% fata de H1 2023, dar profitul operational a fost de 806,1 milioane €, aproape dublu fata de anul anterior.
Leave a reply