Gomag: +65% mai multe lansari de magazine online si +35% mai multe vanzari, in S1 2023
Platforma dedicata business-urilor online Gomag anunta, intr-un comunicat de presa, ca – in intervalul ianuarie-iunie 2023 – a avut cu 65% mai multe lansari de magazine online, comparativ cu anul 2022. De asemenea, procentul de crestere in vanzari este de peste 35% fata de anul trecut.
In acest moment, peste 3.500 de magazine din toate segmentele de business vand online cu Gomag. Comerciantii prezenti pe Gomag au generat vanzari de peste 600 milioane de lei. Pentru anul 2023, compania estimeaza vanzari de peste 3 milioane €. Echipa Gomag observa o crestere continua a interesului pentru e-commerce, desi nu mai este vorba de o evolutie exploziva, ca in ultimii cativa ani (cand pandemia COVID-19 si-a pus amprenta asupra comertului digital). In acest sens, procentul utilizatorilor de Internet romani care au comandat cel putin o data online, in ultimul an, a ajuns la 79%, conform unor studii private.
„Nisele de top din online din acest moment sunt produsele alimentare & bauturi, fashion, ingrijire personala, electronice si electrocasnice etc. Pe de alta parte, in industria produselor pentru copii s-a observat o usoara scadere a vanzarilor. Insa, tinand cont de interesul manifestat pentru reduceri si evenimentele comerciale precum Black Friday, comerciantii se asteapta la o crestere a numarului de comenzi in cea de-a doua jumatate a anului, in special ultimul trimestru”, transmite Aurelian Motica (foto dr., Cofondator Gomag).
Echipa Gomag noteaza ca romanii sunt ingrijorati de situatia economica actuala, asa ca se observa o prioritizare si o analiza avansata inainte de achizitii. Asadar, clientii sunt mai atenti la produsele cumparate si la beneficiile oferite de comercianti. De aici deriva o tendinta evidenta de crestere a volumelor de plata cu cardul si a optiunilor de plata in rate/BNPL (cumperi acum, platesti mai tarziu).
„Pana la sfarsitul anului ne-am propus sa continuam sa facem investitii in dezvoltarea platformei si a ecosistemului Gomag. In acest scop, realizam periodic lansari de noi servicii, care sa sustina portofoliul de comercianti Gomag pentru a-si dezvolta business-urile. Pentru perioada imediat urmatoare pregatim noi solutii de automatizare a proceselor din business, dar si noi teme care sa acopere mai bine diversele nise de e-commerce. Planul curent de dezvoltare la Gomag include parteneriate strategice cu jucatori externi, in scopul dezvoltarii pietei de e-commerce din Romania. Acesta este obiectivul principal, insa, de asemenea, am accelerat eforturile pentru extinderea internationala”, spun Cosmin Daraban (foto, Cofondator Gomag) si Aurelian Motica.
Leave a reply