Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Europa: comertul online transfrontalier = 237 de miliarde €, in 2023 (raport)

Piata online europeana cross-border a avut o cifra de afaceri de 237 miliarde €, in 2023, anunta ecommercenews.eu. Asta reprezinta o crestere de 32 de procente, comparativ cu 2022. Magazinele digitale din Europa au generat 107 miliarde €, din comertul transfrontalier.

In 2022, e-commerce-ul cross-border a insemnat un total de 179 de miliarde €, in Europa, iar magazinele online au avut o cifra de afaceri transfrontaliera record, de 105,5 miliarde €. Datele au drept sursa a sasea editie a „TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe”, un clasament marca Cross-Border Commerce Europe, care structureaza cele mai mari 500 de magazine digitale de pe batranul continent. Pe locul 1 se plaseaza Ikea, cu vanzari transfrontaliere de 5,2 miliarde €.

Conform raportului, cifra de afaceri totala B2C pentru produsele vandute online a fost de 741 de miliarde € (+13% YoY). Din acest total, 32% au fost vanzari transfrontaliere. Raportul mai noteaza ca magazinele e-commerce din Germania au generat 43 de miliarde € din comertul peste hotare (+28% YoY). In Marea Britanie, vanzarile cross-border au scazut cu un procent de 1,8%, magazinele online generand 27,5 miliarde €, din vanzarile in alte tari europene.

Alte piete de pe continent au inregistrat cresteri considerabile, la acest capitol: in Franta, s-au generat transfrontalier 32 de miliarde € (+30% fata de 2022), in Spania – 18 de miliarde € (+50% YoY), iar in Tarile de Jos – 7 miliarde € (+45% YoY). Cei mai mari 500 de jucatori din comertul online european au avut o CA mai mica, anul trecut, din cauza mediului economic instabil si a competitiei generate de magazinele e-commerce din SUA si China. Prin urmare, valoarea bruta a marfii acestor 500 de nume din top a scazut cu 18%, pana la 50 de miliarde €.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 2 )

  1. […] La inceputul acestui an, Cross-Border Commerce Europe a publicat si un raport privind piata transfrontaliera e-commerce a anului trecut. Acesta nota o crestere cu 32% YoY, in 2023: impreuna, magazinele online europene au generat o cifra de afaceri transfrontaliera de 107 miliarde €. […]

  2. […] La inceputul acestui an, Cross-Border Commerce Europe a publicat si un raport privind piata transfrontaliera e-commerce a anului trecut. Acesta nota o crestere cu 32% YoY, in 2023. Impreuna, magazinele online europene au generat o cifra de afaceri transfrontaliera de 107 miliarde €. […]

Leave a reply